• kungjofa

Vilket namn gillar ni bäst?

Vi väntar vårt andra barn och har precis som första gången svårt att bestämma namn.

Första heter Filip.
    Vilket av de här namnen gillar ni bäst?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-21 22:26
    De alternativ vi har är: William, Oskar, Viktor, Love, Gustav, Edvin, Noah, Elliot, Max

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn gillar ni bäst?
  • emmak

Kan du skriva ner alternativet. Kan inte se ifrån mobilen

• EvelinasSyster

Röstade på Gustav då jag fullkomligt avgudar det namnet! Är självskrivet på en eventuell framtida son

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • MoaElis

Noah, tycker jag är finast.

• gerd123

William är vackert och har klass. Men får ju förstås inte bli "Ville", men risken är stor.

• Nina 566
    gerd123 skrev 2012-05-22 07:03:47 följande:
    William är vackert och har klass. Men får ju förstås inte bli "Ville", men risken är stor.

Wille är väl supersött =) Min son heter William men han vill bara heta Wille... Jag säger mest Wille men William ibland. 

Av namnen ovan så gillar jag Gustav bäst =)  
  • wity

William eller Edvin

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • 2012mamma

Röstade på Love men gillar Noah och Elliot också. 

• Nelli2008

William! Då jag själv hade det på listan ;)

• Pompeia01

Röstade på Gustav. Oskar passar lika bra ihop med Filip, men jag tycker att Gustav är finare. Både Oskar, Gustav och Filip är gamla kunganamn, som samtidigt är både mycket vanliga och enkla att uttala och stava. Därför passar de bra ihop. Om de andra namnen tycker jag så här:

William - passar inte i Sverige. Den svenska formen är Vilhelm - DET är däremot utmärkt till broderns namn! William är uttalsambivalent - man vill uttala W:et på engelska

Viktor - funkar i och för sig, men är ett namn jag av någon anledning aldrig gillat

Love - för könsambivalent

Edvin - för enkelt och bonnigt bredvis brorsans namn

Noah - gillar jag överhuvudtaget inte. Det är för mjukt för ett pojknamn. Dessutom är det för starkt förknippat med den bibliske gestalten. Vare sig man tänker sig honom som gubben i visan som var väldigt glad i vin, eller som det verkligen beskrivs i GT: en närmast incestuös historia...

Elliot - passar inte i Sverige. Det blir snudd på White Trash i Sverige, på grund av att det under några år varit populärt bland just väldigt unga mammor...

Max - är ett smeknamn, inte ett riktigt namn. Ni skulle dock kunna ta Maximilian - som passar med broderns namn eftersom det också är kungligt - och kalla honom Max till vardags.                            

I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • SannaM

Tycker alla passar, men gillar inte Noah eller Max särskilt mkt. Röstade på Edvin.

Svar på tråden Vilket namn gillar ni bäst?