Hilfe, personligt brev!
Hej!
Jag fullkomligt hatar att skriva personliga brev till jobbansökan och behöver därför er hjälp akut!
Jag har nu skrivit ihop en kladd till ett personligt brev - inte alls så som jag brukar formulera mig i sådana, men eftersom jag sällan får respons på dessa så är det väl ngt fel på dem. Så nu är jag lite mer klämkäck av mig... Så jag förstår om ngn lik mig får krupp på den...
Ris och ros - bring it on!!
Hej!
Perfekt tajmning – nu är det dags för mig och min familj att flytta hem till ----- efter över tio år i Stockholm och det är dags för mig att byta karriär.
Jag har sedan en tid kännt att det är dags för mig att gå vidare i mitt yrkesliv och då särskilt vidare med den del av mitt nuvarnade yrke som jag trivts särskilt bra med, coachskapet där individens utevckling står i fokus. Jag blev därför riktigt taggad när jag såg er annons. Att arbeta målinriktat med en persons individuella utveckling är något jag verkjligen brinner för. Jag är helt övertygad om att arbetsförmedlare vore ett intressant jobb som jag skulle trivas med!
De kvalifikationer ni efterfrågar stämmer väl överens med mina. Jag har stor vana vid att arbeta målinriktat, både utifrån ramverk (t ex riktlinjer och bestämmelser från Skolverket), skolledning och elever. Jag trivs bra med att arbeta självständigt och men även med att samarbeta. Jag är duktig på att strukturera och prioritera mitt arbete. Utöver det så har jag ett sinne för att se helheten samt möjligheter till förbättringar när detta behövs. Överhuvudtaget så är det just lösningsfokuserad en egenskap som bäst beskriver mig själv.
Min bakgrund som lärare gör mig helt rätt för er,särskilt det faktum att jag arbetar för en friskola där vi arbetar kundorienterat och där förutsättningarna ofta förändras. Jag är därför van vid och trivs med att snabbt ställa om till nya villkor och anpassa verksamheten därefter. Jag tycker om att arbeta i intensiva miljöer där jag kan använda mitt ordingssinne fullt ut. Jag har stor vana vid administrativt arbete. Att strukturera och prioritera den dagliga verksamheten på kort och lång sikt är något jag trivs med och självklart har jag mer än goda kunskaper av den programvara ni efterfrågar.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-21 22:32
Styckeindelningen blev inte som den skulle... Nytt stycke vid varje ny radbrytning...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-21 22:32
Styckeindelningen blev inte som den skulle... Nytt stycke vid varje ny radbrytning...