Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (orolig)

Svårt att andas

Jag har en ständig smärta runt hela bröstkorgen, som ett hårt tryck och det ömmar. Jag måste anstränga mig för att ta djupa andetag för att det känns som det tar emot. Sedan går det som smärtryckningar ut i mina bröst som ständigt gör ont - kan knappt röra dom vissa dagar.

Har vrit i kontakt med vårdcentral flera gånger och man har gjort lungröntgen och kollat kol/astma. Inget visade något.

Är det ngn som har en aning om vad det skulle kunna vara? Har problem med ångest och får verkligen panik när jag märker att det blir tyngre att andas. blir en ond cirkel.

• Svar på tråden Svårt att andas
  • Anonym (Ångest)

När jag hade ångestproblem hade jag samma problem som dig, fortfarande ibland när ångesten gör sig påmind. Säger inte att det är så, men det kan vara så. Det är inget farligt, obehagligt som f*n bara. Hoppas det blir bättre :) 

• Anonym (orolig)

Tack för svaret!Glad
    Jag har tänkt möjligheten då jag själv  har haft problem med ångesten i många år och då haft smärtor i bröstet.
    men den här smärtan känns inte likadan, vet inte hur jag ska förklara men är nästan säker på att den inte är ångest relaterad. För när det gällt ångest har det kommit och gått med ångest känslor.
    nu känner jag mig inte ångestfylld(bara när jag stressar upp mig själv att det skulle vara ngt farligt) och smärtan är nästintill konstant, lite toppar och dalar men ständigt där. 

• Anonym

Är det inte bäst att du gör ett återbesök hos läkaren, kanske redan idag?

• Anonym (orolig)

jo, får nog göra det - känns bara så jobbigt. är så svårt att förklara smärtan, låter ju som jag beskriver vanlig ångest.....
    tänkte mest kolla här om någon kunde ana vad det skulle kunna vara, känns ju alltid lättare att gå dit och ha lite kött på benen och slippa bl avfärdad på en gång. men jag ringer så fort de öppnarGlad 

• Anonym

Hur gick det idag? Fick du träffa någon?

• Anonym (orolig)

åh, tack för att du frågar{#emotions_dlg.flower}

nej, min läkare var inte där idag men ska dit imorgon/idag(klockan är ju ändå över tolv)
    tycker det känns bäst att jag får prata med henne, om jag träffar en ny doktor så är jag orolig att de ska läsa mina journaler och sedan anta att det är ångest bara för att de ser att jag har sökt för detta flera gånger, man har inte hittat vad det är och jag har en lång historia med ångestRynkar på näsan 

givetvis litar jag egentligen på att läkarna vet vad de gör men har blivit avfärdad så många gånger när det det faktiskt sedan har visat sig varit ngt så jag vill till min doktor som har koll på allt som rör migGlad 

• snartmamma2012

Jag hade med exakt så här.. Visade sig vara revben o ryggkotor som tryckt ihop sig.. 4 besök hos kiropraktorn och det va borta!

• Anonym (ssk)

TS!
    Jag tror inte du behöver vara orolig! Läkaren har gjort en grundlig undersökning (röntgen) som visar mycket.
    Däremot tänker jag att det kan vara någon inflammation i bröstkorgen eller att den är överanstängd. Har du provat att ta Ipren? Det lindrar både smärtan och är inflammationshämmande! Det blir en ond cirkel när man "andas fel" och bröstmuskulaturen spänner sig ännu mer.
    Det är mitt råd till dig!

Har du några andra symtom ut över detta?

Stor kram! ( been there)

• Anonym (orolig)
    Anonym (ssk) skrev 2012-05-23 08:47:31 följande:
    TS!
    Jag tror inte du behöver vara orolig! Läkaren har gjort en grundlig undersökning (röntgen) som visar mycket.
    Däremot tänker jag att det kan vara någon inflammation i bröstkorgen eller att den är överanstängd. Har du provat att ta Ipren? Det lindrar både smärtan och är inflammationshämmande! Det blir en ond cirkel när man "andas fel" och bröstmuskulaturen spänner sig ännu mer.
    Det är mitt råd till dig!

Har du några andra symtom ut över detta?

Stor kram! ( been there)
    hej, jo inflammation i bröstkorgen var faktiskt exakt vad min läkare pratade om idagGlad i frågan om andra symtom, så inte några direkta bara diffusa, upplever att armarna och knäna typ låser" sig ibland samt att jag ofta är trött och känner mig yr - men det har jag bara antagit var effekter av smärtan i bröstkorgen...

tack för alla nya svar{#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Svårt att andas