Hur ska jag göra - vigselring liten
Var till Guldfynd och kolla på vigselringar. Hitta en jag gilla och köpte den. Kvinnan på affären mätte min förlovningsring och fick fram en storlek. Sedan fick jag testa med en sån där ringstorlekstestare. Kunde ha samma storlek somhon fick fram av förlovningsringen. Men kunde även ha storleken större. Jag blev velig. Men kvinnan mena att jag inte skulle tappa den främst och därmed ansåg hon att jag skulle välja den mindre storleken. Jag lyssna på henne.
Fick ringen och prova den hemma, Skittrång :( Den sitter bra om jag sätter den där jag brukar ha förlovningsringen. men om den ska sitta ovanpå den ringen blir det skittrångt och obehagligt. Jag kan heller inte ha vigselringen längst in och förlovningsringen ovanpå, för då blir förlovningsringen tång.
Hur ska jag göra nu?
Enligt kvittot gäller inte öppet köp om det är beställningsvaror. Räknas vigselringar dit? Jag fick ju vänta ett par dagar för att de skulle få hem storleken.
Det jag är mest fundersam över ärom jag ska behålla denna eller om jag ska byta till en större storlek om det går.Problemet i det hela är att jag håller på att gå ned i vikt och ska förhoppningsvis gå ned ytterligare ca 10-12 kilo. Enligt min sambo kommer inte denna ev nedminskning inte att påverka ringstorleken. Men jag känner att om jag går ned denna vikt så borde ju även fingrarna bli smalare.
Hur skulle ni göra?
behöver råd!