• Anonym

Hur ska jag göra - vigselring liten

Var till Guldfynd och kolla på vigselringar. Hitta en jag gilla och köpte den. Kvinnan på affären mätte min förlovningsring och fick fram en storlek. Sedan fick jag testa med en sån där ringstorlekstestare. Kunde ha samma storlek somhon fick fram av förlovningsringen. Men kunde även ha storleken större. Jag blev velig. Men kvinnan mena att jag inte skulle tappa den främst och därmed ansåg hon att jag skulle välja den mindre storleken. Jag lyssna på henne. 

Fick ringen och prova den hemma, Skittrång :( Den sitter bra om jag sätter den där jag brukar ha förlovningsringen. men om den ska sitta ovanpå den ringen blir det skittrångt och obehagligt. Jag kan heller inte ha vigselringen längst in och förlovningsringen ovanpå, för då blir förlovningsringen tång.

Hur ska jag göra nu?

Enligt kvittot gäller inte öppet köp om det är beställningsvaror. Räknas vigselringar dit? Jag fick ju vänta ett par dagar för att de skulle få hem storleken.

Det jag är mest fundersam över ärom jag ska behålla denna eller om jag ska byta till en större storlek om det går.Problemet i det hela är att jag håller på att gå ned i vikt och ska förhoppningsvis gå ned ytterligare ca 10-12 kilo. Enligt min sambo kommer inte denna ev nedminskning inte att påverka ringstorleken. Men jag känner att om jag går ned denna vikt så borde ju även fingrarna bli smalare.

Hur skulle ni göra?
    behöver råd!

• Svar på tråden Hur ska jag göra - vigselring liten
  • Maskot

Jag tycker absolut att du ska gå tillbaks till affären och tala om att det inte blev bra. Hur fingrarna blir med viktnedgångar/viktuppgångar är egentligen ovesäntligt. Ringen ska sitta bra nu när du köper den och gifter dig! Du fick hjälp med mätningen av butiken, men det blev fel! Självklart måste du få byta!

• Run to the hills

Man kan slå ut ringen lite om den bara känns lite trång.

Men mitt tips är att försöka vänja dig i någon vecka innan du gör något.

Tänk också på att fingrarna är olika mkt svullna vid olika tillfällen. Tjockare på sommaren och smalare på vintern till exempel.

• Anonym (1)
    Anonym skrev 2012-05-22 08:02:04 följande:
    Var till Guldfynd och kolla på vigselringar. Hitta en jag gilla och köpte den. Kvinnan på affären mätte min förlovningsring och fick fram en storlek. Sedan fick jag testa med en sån där ringstorlekstestare. Kunde ha samma storlek somhon fick fram av förlovningsringen. Men kunde även ha storleken större. Jag blev velig. Men kvinnan mena att jag inte skulle tappa den främst och därmed ansåg hon att jag skulle välja den mindre storleken. Jag lyssna på henne. 

Fick ringen och prova den hemma, Skittrång :( Den sitter bra om jag sätter den där jag brukar ha förlovningsringen. men om den ska sitta ovanpå den ringen blir det skittrångt och obehagligt. Jag kan heller inte ha vigselringen längst in och förlovningsringen ovanpå, för då blir förlovningsringen tång.

Hur ska jag göra nu?

Enligt kvittot gäller inte öppet köp om det är beställningsvaror. Räknas vigselringar dit? Jag fick ju vänta ett par dagar för att de skulle få hem storleken.

Det jag är mest fundersam över ärom jag ska behålla denna eller om jag ska byta till en större storlek om det går.Problemet i det hela är att jag håller på att gå ned i vikt och ska förhoppningsvis gå ned ytterligare ca 10-12 kilo. Enligt min sambo kommer inte denna ev nedminskning inte att påverka ringstorleken. Men jag känner att om jag går ned denna vikt så borde ju även fingrarna bli smalare.

Hur skulle ni göra?
    behöver råd!

Hej!

När vi köpte våra ringar sade försäljaren att det går att göra ringar större... jag har det omvända problemet nu och nu är ringen för stor. Jag tror att om du avvaktar tills du gått ner mer så är det lättare för dig att avgöra om ringen kommer att passa - och gör den inte det kan du ju få den fixad när du har stabiliserat din vikt. Lycka till!
  • Anonym (1)
    Anonym (1) skrev 2012-05-22 08:11:55 följande:
    Hej!

När vi köpte våra ringar sade försäljaren att det går att göra ringar större... jag har det omvända problemet nu och nu är ringen för stor. Jag tror att om du avvaktar tills du gått ner mer så är det lättare för dig att avgöra om ringen kommer att passa - och gör den inte det kan du ju få den fixad när du har stabiliserat din vikt. Lycka till!
    Tillägg: Jag gick ner ganska mycket i vikt efter att vi köpte ringarna. 
  • Anonym

Lustigt, upplevde precis samma sak när jag provade vigselringen. Skulle ha behövt en storlek större på den än förlovningsringen. Men jag provade och funderade och kom fram till att det troligtvis bara är ovanan att ha två ringar - dvs den blir mycket bredare. Känn verkligen efter ett tag innan du gör något, det vore ju synd om du skulle tappa den i en handske till vintern...

• Sommarnatt10

Det går ju ta ut ringen om den är för liten du behöver inte byta.... Men jag skulle vänta...när vi köpte min vigselring sa han i affären att det ska vara samma storlek på ringarna annars kan vigselringen hamna över förlovningsrngen o skava på den... Jag ha samma stl o det kändes trångt i början, men nu är det inga problem....sen tror jag oxå att fingrarna blir lite mindre om du ska gå ner i vikt...jag har haft svårt att ha båda ringarna på mig efter graviditeten...men nu har jag gått ner 5 kg (väger lite mindre nu än innan graviditet) o nu är det inga problem.

• Anonym

Tack för era svar. Kanske bättre att behålla denna och ev slå ut den om den inte känns bättre efter ett par månader. Men det är kanske en vanesak också. Ovant att ha två ringar, Blir ju liksom trängre.

• Anonym (kalle)

Gå dit och be dom vidga ut den, det tar bara ett par minuter.

• Gryntroll

Själv får jag mer eller mindre panik av för trånga ringar så jag valde att göra vigselringen i samma storlek som förlovningsringen trots att det "egentligen" var lite stort. Nu i efterhand kan ajg säga att det var ett perfekt drag ,-) Just av den anledningen som nämns ovan, med två ringar på ringret känns det trängre. Har gått upp några kg på de 5 år som vi varit gifta och kan fortfarande ha ringarna utan klaustrofobi känsla på fingret.

Med andra ord, jag hade gått tillbaka och bytt till den större storleken!

• Anonym (gått ner i vikt)

Jag har gått ner 14,5 kg och mina ringar är för stora nu! Så,planerar du att gå ner kan det hända, men samtidigt ska du ju kunna använda ringarna nu också.

• Anonym

Ringen är köpt på Guldfynd så jag kan inte lämna in den där och de fixar det direkt. Jag vet inte ens om jag får byta till en större storlek då jag inte vet om ringen räknas som en beställningsvara. Har inte ringt dem eftersom jag inte vet hur jag vill göra.
    Får ju lite panik av att ha trånga ringar, men är också ovan ringbärare så det kanske hänger ihop.
    Ska sätta på mig ringen imorgonbitti och ha den under dagen, och känna efter under en längre stund.   

• Anonym

Haft ringen ett tag och får nästan panik.
    Ska ringa och fråga om jag kan få¨byta till en storlek större.
    Inte så kul att ha en klaustrofobisk känsla av ringen innan den ens satts på plats.   

Svar på tråden Hur ska jag göra - vigselring liten