• Anonym

ni med åderbråck hur gör ni för att dölja dom?

Jag är bara 30 år, men har fått mycke åderbråck efter alla graviditeter och undrar hu ni andra gör för att dölja era åderbråck.

• Svar på tråden ni med åderbråck hur gör ni för att dölja dom?
  • Anonym

är de  bara jag som är drabbad.

• Anonym

Är det verkligen riktiga åderbråck du har då? Jag kallade mina för det också efter de ådrorna på benen såg bulliga ut och jag hade en hel del spruckna blodkärl. Jag gick faktiskt till en läkare först för jag var lite orolig då jag började få detta redan innan jag var gravid och jag är inte heller överviktig. Han sa bara att det var ingen fara och vanligt bland tjejer. Efter ett par år, när jag var 30 tyckte jag det inte var så kul längre. Jag hade länge försökt att sminka över lite grann med någon täckande kräm på de med synliga ställen, alltid ha längre shorts eller kjol, och aldrig visa benen innan de var ordentligt solbrända. Till slut bestämde jag mig för att ta bort dem, och eftersom det inte är "riktiga" åderbråck gjordes det lätt och smärtfritt med några injektioner på en klinik. Jag var där två gånger och det kostade sammanlagt 3000:-. Jag tror även de kan ta bort kraftigare åderbråck men det är nog mer avancerat och jag tror det kan kräva kirurgiska ingrepp. Hur som helst var det välinvesterade pengar. Jag kan inte fatta att jag inte gjorde detta tidigare. Nu vet jag ju inte hur du ser ut men kanske har du något liknande av vad jag hade.

• soffliggaren

Vad var det för injektioner ?

Jag har på baksidan under knät. Tog på shortsen och såg dom blålila kärlen bre ut sig.  Det blev brun utan sol så länge.

• Anonym

3000 kr var ju ingenting, trodde det var mycke dyrare. Vart vände du dig? jag bor i örebro, så finns det någon i närheten tro.

• Anonym

De är injektioner de gör som "löser upp" de blodkärl som redan är döda och som visar sig på benen. Mer än så kan jag inte förklara de tyvärr men jag gjorde det på en plastikklinik i Göteborg och hon som utförde ingreppet var sjuksköterska. Det kan ju vara bra att kolla upp innan var man ska gå efter vad jag förstått så är lagstiftningen kring dessa ingrepp inte så stark. 

Jag gjorde det två gånger och det ska oftast räcka ibland kan en tredje gång behövas. Det fyller en spruta som töms på de platser på benen som behövs. Jag tyckte inte alls det gjorde ont utan känns bara som små stick. Sedan väntar man några veckor och ser om det behövs mer. Jag har för mig att man inte ska sola benen inom sex veckor så kanske är det bästa att göra detta på hösten.

• Anonym (Ellinor)

Jag behandlade faktiskt mina åderbråck hemma. Jag köpte en produkt från www.e-dermastamp.se som heter edermastamp, man använder den själv hemma. Det är en maskin som är som en penna fast med nålar på som penetrerar huden. Mina åderbråck har försvunnit väldigt mycket sedan jag började med behandlingen. Den går väldigt smidigt, man justerar nållängd och hastighet på nålarna sedan så drar man den försiktigt över huden.

Jag har behandlar mig 3 gånger vilket bara tar några minuter per behandling och både jag och min man ser stora skillnader. Jag är jättenöjd :D
    Jag ville inte lägga flera tiotusentals kronor på kliniker när jag kunde göra det hemma för bara 1500kr.....

Jag rekommenderar starkt för er som lider utav åderbråck att köpa en edermastamp, de fungerar verkligen jättebra mot åderbråck och andra hudbesvär.

Svar på tråden ni med åderbråck hur gör ni för att dölja dom?