• Mollz

    Har din familj husdjur?

    Varför/varför inte?

    Vi hade en hund som på grund av sina svaga nerver fick flytta när första barnet var strax under året.
    Jag skulle gärna skaffa ett djur igen när barnen är lite större, men sambon är inte alls pigg på det och tycker att djur, framför allt inte hundar, hör hemma i lägenhet och att man blir för låst hemma.

    Hur resonerar ni? 


    dubbeltrubbel.nu - from my point of view
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har din familj husdjur?
  • Khaleesi

    Nja, vi har akvariefiskar, och de räknas nästan inte tycker jag. Men röstade ändå ja.


    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • SilverEmma

    Vi blev nyligen med katt. Jag hade en hund som blev nästan 15 år innan vi tyvärr fick ta bort henne. Saknar att ha husdjur men insåg att vi aldrig skulle ha tid med en valp och varken jag eller maken är kattmänniskor och dessutom är jag allergisk. Av en slump hittade jag en Cornish rex som behövde omplaceras och de katter av den rasen jag träffat har jag inte reagerat på. Det blev lite kärlek vid första ögonkastet så förra veckan flyttade Doris hit och vi är jättenöjda med varandra.


    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Sisisisi

    Vi hadr hund men nu bor hos hos pappa eftersom han kan ha med henne på jobbet och hunden trivs bättre med lugnet hos honom än med ungarna här hemma.

    Hund kommer vi inte skaffa igen, på många år iaf, tycker att det är lite väl jobbigVi har tre katter oxå. En bondkatt som föredrar.att vara utomhus. Två siameser som är galet roliga, de är busiga och älskar när det händer saker, väldigt sociala, älskar när folk hälsar på och vill gosa mycket. De gillar att hänga med barnen och.är.för oss det perfekta husdjuret

    För mig är det viktigt att ha djur, har alltid haft det. Vill såklart att mina barn oxå ska få växa upp med.djur.

  • Mollz
    SilverEmma skrev 2012-05-22 14:11:46 följande:
    Vi blev nyligen med katt. Jag hade en hund som blev nästan 15 år innan vi tyvärr fick ta bort henne. Saknar att ha husdjur men insåg att vi aldrig skulle ha tid med en valp och varken jag eller maken är kattmänniskor och dessutom är jag allergisk. Av en slump hittade jag en Cornish rex som behövde omplaceras och de katter av den rasen jag träffat har jag inte reagerat på. Det blev lite kärlek vid första ögonkastet så förra veckan flyttade Doris hit och vi är jättenöjda med varandra.
    Åh, jag vill gärna veta fler raser allergiker tål Sambon tål inte katter men det är samtidigt det djur han verkar kunna överväga om vi hittar en han klarar av. 
    dubbeltrubbel.nu - from my point of view
  • SilverEmma
    Mollz skrev 2012-05-22 14:16:43 följande:
    Åh, jag vill gärna veta fler raser allergiker tål Sambon tål inte katter men det är samtidigt det djur han verkar kunna överväga om vi hittar en han klarar av. 

    Rexraserna burkar ses som "allergivänliga", även om det absolut inte är någon garanti för att alla allergiker tål dem! Det bästa är att kolla med en uppfödare om ni får komma och provnosa (så gjorde jag för flera år sedan då dåvarande sambon gärna ville ha katt, men det blev aldrig av) Sen är kattungar i regel värre än vuxna katter, fler reagerar på kattungar. (känner själv stor skillnad på kattungar och vuxna katter av andra raser) Min Doris är fem år, så jag var inte så orolig för att allergin skulle ställa till det, även om man absolut inte tål alla katter av den rasen bara för att man tål några stycken.
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • annca

    1. Makens allergi mot katter och kaniner
    2. Dotterns hundrädsla
    3. Vårt sommarresande
    4. Heltidsarbete utan möjlighet att ta sig hem på lunchen
    5. Smådjurs korta livslängd... Jag är alldeles för sentimental för att klara att ha djur som bara blir ett par år gamla.


    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Sanna Ryan
    Khaleesi skrev 2012-05-22 14:05:03 följande:
    Nja, vi har akvariefiskar, och de räknas nästan inte tycker jag. Men röstade ändå ja.
    Ja, akvariefiskar har vi också! Räknade inte med dem
    8 fiskar har vi och 2 hundar
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Mithra

    Japp. En 1årig schäfertik (Fodervärd genom Försvarsmaktens Hundtjänstenhet) och 2st kaniner. Alltid haft djur, speciellt kaniner då jag haft en liten skala kaninuppfödning samt pysslar/pysslat med kaninhoppning. Till början på nästa år köper vi en schäfervalp.

Svar på tråden Har din familj husdjur?