• Anonym (ont ont ont)

mensvärk och smärta och blödningar efter cellprov

Idag var jag in på cellprov dom knipsa av två små bitar av livmodertappern. Det blödde något enormt efter det då dom gav mig en spruta somsom inehöll adrenalin för att minsa blödnigen men hjälpte inte, fick bara hjärtklappning och blev almänt skakig. Så dom var tvungna och sy sen fick jag ligga och vila ett tag. Men nu när jag kommer hem blöder jag fortfarande en del och har mensvärk till tusen samt hemskt ont i svanken. Är detta vanligt? bör jag vara orolig? jag är i vecka 12+4 idag. Tacksam för svar!

• Svar på tråden mensvärk och smärta och blödningar efter cellprov
  • Miss P71

Det låter ju inte bra. Verkar som de har klippt för mycket. Man ska inte blöda så!

• Anonym (ont ont ont)

Har en känsla av det jag också, gör så ont att jag gråter. Bara inte.bebben tagit någon skada av det och att jag inte får komplicationer av det här:(

• Anonym (?)

man ska väl inte ta cellprov om man är gravid???

• Anonym (ont ont ont)

Till mig sa han att det inte är någon fara men jag har hört andra säga att det inte är bra:(

• Coyote
    Anonym (?) skrev 2012-05-22 16:23:08 följande:
    man ska väl inte ta cellprov om man är gravid???
    Jo, till vecka 14 går bra.

Men det låter ju inte som att du gjort något vanligt cellprov om de knipsat bort stora bitar. Ring tillbaka till mottagningen och berätta hur du mår, ts!
  • Anonym (ont ont ont)

Tack för alla svar:) ja jag får nog ta och ringa tillbaka:) dom sa då att det var ett vanligt cellprov men man börjar ju fundera:/

• Coyote
    Anonym (ont ont ont) skrev 2012-05-22 17:25:05 följande:
    Tack för alla svar:) ja jag får nog ta och ringa tillbaka:) dom sa då att det var ett vanligt cellprov men man börjar ju fundera:/
    Nej, ett vanligt cellprov gör man med en liten borste, då knipsar man inte bort några bitar. Det gör man däremot om man tidigare hittat cellförändringar i ett cellprov. Bebisen har inte tagit skada av det här dock, det kan jag verkligen inte tänka mig.
  • Anonym

Jag var inne på koll förra året efter operation. För att se så alla cellförändringar var borta. Jag var då gravid i v 6, jag blödde lite efteråt och 5 dagar senare fick jag MF. Om det var pga cellprovet eller inte det vet jag inte..
    (Alltså med borste och tops, jo och eftersom min man är fd missbrukare så har jag krävt regelbundna drogtester då jag själv gör ett också för att han inte ska känna att det blev fel, och efter besöket hos gyn visade det positivt på morfin, på 3! tester, så man kan ju undra vad dessa vätskor ol innehåller som de trycker in där nere...)

• Anonym (ont ont ont)

Cellprovet med en liten borste.har.jag redan gjort då det visa sig vara cellförämdringar, då vart jag kallad till det här provet som höll på att ta livet av mig. Nu vart jag orolig att det kan led till missfall:( men jag hoppas på att det är som coyote säger att det säkert inte är.någon fara.

Svar på tråden mensvärk och smärta och blödningar efter cellprov