• Zazu01

Kan man ta Lån som student med fast jobb?

Jag hade tänkt plugga i 3 år och ta tjänstledigt från mott arbete (fast 100%)
    Kan jag ta ett banklån under den tiden då jag och sambon kanske ska köpa hus och behöer ta ett lån tillsammans?

• Svar på tråden Kan man ta Lån som student med fast jobb?
  • OliviaViktor

Det får du ju fråga din kommande bankman om? det pendlar jättemycket ifrån bank till bank...

• LiveHappy

Om jag vore du skulle jag ta lånet innan jag börjar studera och inte berätta att jag skulle börja med studierna. Chanserna att få lån minskar oftast kraftigt om den ena jobba och den andra studerar mot om båda har fast 100% tjänst.

Men detta om ni VET att ni har råd trots att du bara får ut csn.  

• OliviaViktor
    LiveHappy skrev 2012-05-22 20:28:09 följande:
    Om jag vore du skulle jag ta lånet innan jag börjar studera och inte berätta att jag skulle börja med studierna. Chanserna att få lån minskar oftast kraftigt om den ena jobba och den andra studerar mot om båda har fast 100% tjänst.

Men detta om ni VET att ni har råd trots att du bara får ut csn.  
    smart!
  • Zazu01

haha tack! :)

ja ni... jag har swedbank...hmm.. tror inte dom gillar detta, ska höra

• Ebba Caroline
    Zazu01 skrev 2012-05-22 20:57:41 följande:
    haha tack! :)

ja ni... jag har swedbank...hmm.. tror inte dom gillar detta, ska höra
    För lån kräver oftast banken någon form av inkomst, allra helst fast inkomst. Som student har man ingen inkomst. Att du har fast jobb är orelevant efterso du saknar inkomst som student.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
Svar på tråden Kan man ta Lån som student med fast jobb?