• Anonym

Känner du att du kommer i första hand hos din partner?

Som rubriken lyder. Eller vet du om att din partners pappa, mamma, syskon, vänner eller liknande betyder mer för din parter än vad du gör?

Min partner säger att jag är prio ett men hans agerande visar motsatsen...  

• Svar på tråden Känner du att du kommer i första hand hos din partner?
  • Snösparv

Som tur är - Nej. Vår dotter kommer först för honom och självklart även för mig. Men vi är på varandras andraplats! Skrattande

• Anonym

Nej, på sjunde plats. Efter barnen. Precis som det ska vara.

• Anonym (..)

Jag och hans son kommer nog på delad förstaplats beroende på vad det gäller. 

• Anonym (:/)

han säger så men i praktiken så nej jag är inte på första plats

• Anonym

Min sambo prioriterar sina barn först. Och jag mina. Sen försöker vi att få ihop ett bra liv tillsammans på dom premisserna. Som hans ex krävt sommaren så innebär det tex att hans minsting skulle behöva vara på fritids en vecka för att vi skulle kunna få en semestervecka ihop. Det tänker varken han eller jag ställa upp på bara för att få ensamsemester ihop utan barn. Självklart ska hans dotter få vara hemma om det går. Jag älskar min sambo just för att han gör dom rätta prioriteringarna och sätter sina barn före mig och för att han låter mig göra samma sak.

• Anonym

Barnen förstår jag. Absolut! Vi har inga barn så det handlade mer om tiden barnen....

• Khaleesi

Ja, efter barnen kommer jag först. Visst har han många andra som han tycker om och som han tar hänsyn till, men jag kommer först.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • frwi

jag och barnen är prio ett, sen har han mycket annat som ska fixas också som tar tid med hunden och hans mammas hus och liknande men det är bara att gilla läget för han tar ju sitt ansvar

• Snösparv
    Anonym skrev 2012-05-22 20:27:01 följande:
    Barnen förstår jag. Absolut! Vi har inga barn så det handlade mer om tiden barnen....
    Okej, nåväl, innan vi fick barn så kom jag först! Annars hade jag inte skaffat barn med honom Flört
  • Piccador

Jag kände att jag kom först de första två åren...nu går hans vuxna son och jobb före mig. Jag är ledsen för det men försöker inte gnälla om det för mycket. Tycker bara att det är tråkigt att hela tiden känna att JAG vill mer än han. Så var det inte i början. Önskar såklart att han ska vilja vara med mig lika mycket som jag vill vara med honom...

Svar på tråden Känner du att du kommer i första hand hos din partner?