• stickkontakt

Barnkläder med tryck

Varför, o varför är det så fula tryck på alla barnkläder? Är det inte Disney så är det siffror som på en fotbollströja eller klubbnamn. Varför finns det inga fina enfärgade eller mönstrade kläder utan dessa gräsliga figurer på? Ett spädbarn vet inte vad Bamse eller Musse Pigg är och ber definitivt inte att få dessa på tröjan. Ett spädbarn behöver heller ingen fotbollströja. Hello Kitty ska vi inte ens tala om, det eländet kommer aldrig nära mitt hem.

• Svar på tråden Barnkläder med tryck
  • Tow2Mater

:)
    Vänta tills barnet är 3 och vägrar ha på sig de tröjor utan tryck som mamma har köpt och tycker om. Vänj dig :) Darför finns det inga, för att mamma ska ha tid att vanja sig vid tryck. He he.

• KMW

Smaken är ju som baken och tur är väl det.
    Polarn har ju en del neutrala kläder utan tryck och på Villervalla hittar du inte ett enda tryck förutom möjligtvis deras signaturstjärna på vissa plagg även om dom flesta är utan. Hela Lindex baskollektion är ju också utan tryck, så SÅ svårt är det inte att få tag på om man vill.

• stickkontakt

Kläder från Lindex har jag dålig erfarenhet av, de tappar formen helt väldigt fort. Jag kollade KappAhl och hittar inte en enda T-shirt i storlek 74 som inte har antingen Disney- eller sporttryck. Bodys är bättre men det blir för varmt nu i värmen.

• Micalela

Jag tycker inte heller om tryck på tröjor med diverse figurer, däremot olika mönster tycker jag är fint.
    Ser dock inget fel med en fotbollströja tex

micalela.blogg.se

• KMW

Även Zara har mycket kläder utan tryck. Både snygga enfärgade t-shirtar och pikétröjor.

• So Cal

Sa samma sak som du tills dottern vägrade ha på sig något annat än Hello Kitty och Mimmi Pigg. Och jag låter hellre dottern ha en egen vilja och välja kläder än att vara en fascist-morsa och tvinga på henne vad jag tycker är snyggt.

• stickkontakt
    So Cal skrev 2012-05-22 22:19:45 följande:
    Sa samma sak som du tills dottern vägrade ha på sig något annat än Hello Kitty och Mimmi Pigg. Och jag låter hellre dottern ha en egen vilja och välja kläder än att vara en fascist-morsa och tvinga på henne vad jag tycker är snyggt.
    Ja, men vilken unge med storlek 74 bryr sig hur tröjan ser ut? Inte min i alla fall.
Svar på tråden Barnkläder med tryck