• Indiansommar

Putsa fönster, tips tack!!!

Solen skiner på kapp med sig själv och efter allt regnande så ser man nu hur skitna fönster man har...
    Jag lyckas sällan få till det där med fönsterputsen, blir ränder mm så nu vill jag ha bra och handfasta tips på hur jag ska göra för att få fina fönster!! Jag är säkert inte ensam om att behöva dessa tips! 

• Svar på tråden Putsa fönster, tips tack!!!
  • Tant Groda

Jag vill också ha lite bra tips för jag är inte överens med min heller.

• FruganH

Jag hade också behövt tips!
    Ska försöka ta tag i alla fönster här hemma snart.. Har skjutit på det alldeles för länge!

• emelielj

Jag har länge kämpat mig med sån fönsterskrapa och olika medel. Det blev aldrig bra, hur jag än gjorde, plus att det var kämpigt. Ränder och smågrejer som inte gick bort.
    Nu använder jag fönsterputs från Ica maxi och vanligt hushållspapper att torka med. Jättenkelt och fint blir det!

• MammaSofi

Tidningspapper och fönsterputs!

• Indiansommar
    MammaSofi skrev 2012-05-23 09:09:16 följande:
    Tidningspapper och fönsterputs!
    Hur då?

• FrökenBex

Jag brukar först tvätta fönstret med vatten och diskmedel med en trasa. Sen skrapar jag bort vattnet och torkar karmen om det blivit vatten där. Sen sprejar jag på fönsterputs och torkar bort det med en microfiber trasa. Glad

• annika11

Jag tar fönsterputs, gno rut det med en kökssvamp  (gula delen). sen torkar jag med tidningspapper funkar jättebra skinande rent blir inget fnas som det kan bli om tar papper.

• Indiansommar
    FrökenBex skrev 2012-05-24 20:32:24 följande:
    Jag brukar först tvätta fönstret med vatten och diskmedel med en trasa. Sen skrapar jag bort vattnet och torkar karmen om det blivit vatten där. Sen sprejar jag på fönsterputs och torkar bort det med en microfiber trasa. Glad
    Jag lyckas alltid får randig fönster med skrapan Gråter
    annika11 skrev 2012-05-24 20:35:22 följande:
    Jag tar fönsterputs, gno rut det med en kökssvamp  (gula delen). sen torkar jag med tidningspapper funkar jättebra skinande rent blir inget fnas som det kan bli om tar papper.
    Detta ska jag testa!!
  • MammaSofi

Använd fönsterputs på fönstret och använd sen ihop knöglat tidningspapper för att torka bort det med :)

Mina fönster är skinande rena och jag har aldrig använt något annat.

Första gången tror man inte att de funkar, men man får in snitsen väldigt snabbt!

• FrökenBex
    Indiansommar skrev 2012-05-24 22:17:52 följande:
    Jag lyckas alltid får randig fönster med skrapan Gråter

Detta ska jag testa!!
    Därför tar jag fönsterputsen efter och med bara en microfiber trasa. Om man då fått ränder av skrapan så försvinner dom med trasan! Glad
  • Fia 28

Jag häller vatten i en bunke med några droppar diskmedel och sen använder jag en sånhär och vanlig skrapa, har inga problem med ränder.
    Tidningspapper skulle säkert fungera, men jag prenumererar inte på några tidningar och dom som kommer gratis har häftstift som isf måste plockas bort. Går det inte åt massa papper på stora fönster?

Svar på tråden Putsa fönster, tips tack!!!