• Farfalla

Hur är SWIMPYS badkläder i strl?!

Jag funderar på att köpa Swimpys uv-dräkt till dottern. Men hur är dom i strl?
    Dvs är badbyxan smal i modell? Och överlag om dom är normalstora?

:) 

Rasmus och Jolinas mamma..
  • Svar på tråden Hur är SWIMPYS badkläder i strl?!
  • Eleonor01

Vill också veta, sitter å spanar på uv dräkt just nu. Köpte en uv pool igår :) super bra! Ett parasoll över också så behövs inga kläder

• Anne69

Vi gillar Swimpys UV-kläder. Men, jag har en smalis, och just byxorna har alltid varit för vida. Nu är hon snart 6 år men har byxor i storlek 2-4......nästa storlek ligger i garderoben och värmer hyllan. Tröjorna är mer normala men där brukar jag tom köpa en storlek större, just eftersom det är bra om de går ner lite grann. Så.....egenltigen är nog modellerna rätt normala men barnen varierar

• Farfalla
    Anne69 skrev 2012-05-23 16:09:57 följande:
    Vi gillar Swimpys UV-kläder. Men, jag har en smalis, och just byxorna har alltid varit för vida. Nu är hon snart 6 år men har byxor i storlek 2-4......nästa storlek ligger i garderoben och värmer hyllan. Tröjorna är mer normala men där brukar jag tom köpa en storlek större, just eftersom det är bra om de går ner lite grann. Så.....egenltigen är nog modellerna rätt normala men barnen varierar
    Ja jag har ju ingen smalis så det är därför jag undrar ;) Kikade på lekmers men där fanns bara 98 och 110 :/ hade 104 funnits hade jag köpt den strl. 98känns som det ev kan vara för tight kring maggen, då det verkar som alla andra uvdräkter är så smala i midjan med resåren.. dilemma detta :)
    Rasmus och Jolinas mamma.. <3
  • Ann Lee

Min son har Swimpys heldräkt med kort ärm och kort ben men den sitter alltså ihop.

Jag upplever den som bred - loose fit. Min son är iofs väldigt smal, så at revbenen syns. Han blir 4 i augusti.  

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Hannathu
    Farfalla skrev 2012-05-23 23:43:08 följande:
    Ja jag har ju ingen smalis så det är därför jag undrar ;) Kikade på lekmers men där fanns bara 98 och 110 :/ hade 104 funnits hade jag köpt den strl. 98känns som det ev kan vara för tight kring maggen, då det verkar som alla andra uvdräkter är så smala i midjan med resåren.. dilemma detta :)
    Det är dubbelstorlekar

86/92 98/104 110/116 och så vidare på Lekmer står bara första

På vår fullkomligt normalstora 1½åring som ligger på 86ungefär är kläderna rätt stora i alla fall byxorna
  • Farfalla
    Hannathu skrev 2012-05-25 19:48:55 följande:
    Det är dubbelstorlekar

86/92 98/104 110/116 och så vidare på Lekmer står bara första

På vår fullkomligt normalstora 1½åring som ligger på 86ungefär är kläderna rätt stora i alla fall byxorna
    Ahh men det förklarar lite mer =D Tack!
    Rasmus och Jolinas mamma.. <3
Svar på tråden Hur är SWIMPYS badkläder i strl?!