• Anonym

Positivt gravtest sen blödning?

Hej alla, kanske inte kan få så mycket hjälp här men tänte kolla om någon annan haft det så här.

I måndags fick jag svagt pos. på gravtestet (Preg) i dag på morgon blöder jag (hade sex i går) det positiva va svagt men man såg att det va rosa strecket vilket det ska vara om det e positivt ju. även några kompisar kunde se det. Kan det vara ett så kallat spökstreck och det nu är mensen jag fått, blödde lite i morse som rosa flytning, nu fortfarande bara lite..

Vid missfall brukar man la blöda mera och även få ont?

Och vid min mens mycket mera när den kommer inte så lite..

Hur är era ärfarenheter av detta?

/Anonym för att många känner mig!

• Svar på tråden Positivt gravtest sen blödning?
  • Anonym (preggot)

Hmmm. Svårt å säga än. Om det är ett missfall på g så kommer du börja blöda mer som en vanlig mens. Det är tyvärr otroligt vanligt att graviditeter slutar i missfall såhär tidigt,omkring mens....

MEN det behöver inte vara missfall. kan vara pga av sexet att slemhinnorna är sköra eller så beror det på att din kropp inte hunnit stoppa mensen riktigt, ibland blöder man litegranna vid mens just för att kroppen inte riktigt hajjat att den ska stoppa mensen. Men blöder man bara litegranna brukar det inte vara nån fara.

Vänta några dagar. Om du tar ett test i helgen typ och det har blivit starkare tyder ju det på att hcg-nivån stigit. Har du också inte blött en massa så kan du ju vara rätt säker på att du fortfarande är gravid. bara avvakta och se vad som händer. 

• Anonym
    Anonym (preggot) skrev 2012-05-23 19:36:40 följande:
    Hmmm. Svårt å säga än. Om det är ett missfall på g så kommer du börja blöda mer som en vanlig mens. Det är tyvärr otroligt vanligt att graviditeter slutar i missfall såhär tidigt,omkring mens....

MEN det behöver inte vara missfall. kan vara pga av sexet att slemhinnorna är sköra eller så beror det på att din kropp inte hunnit stoppa mensen riktigt, ibland blöder man litegranna vid mens just för att kroppen inte riktigt hajjat att den ska stoppa mensen. Men blöder man bara litegranna brukar det inte vara nån fara.

Vänta några dagar. Om du tar ett test i helgen typ och det har blivit starkare tyder ju det på att hcg-nivån stigit. Har du också inte blött en massa så kan du ju vara rätt säker på att du fortfarande är gravid. bara avvakta och se vad som händer. 
    Tack för svaret =) nja mensen skulle komma i måndags :/ va därför jag testade, och nu blöder jag.. men som sagt min mens blöder rikligt det 3 första dagar sen knappt dag 4 och 5.. just därför jag blir förvirrad.. :/ kunde med tror att det va pgav sexet, hände under förra graviditen med, men va du i veckan 15 - 20 de gångerna sen senare pgav av att tappen minskade. men kanske lättare att få missfall om man fick barn för ca 8 månader sedan.. annars e min mens regelbunden. och jag har inte ens ont.

bara ömmar tuttar/bröstvåtor yr, trött och illamånde.. det gamla vanliga.. :/
  • annarka

hej! jag har samma pos grav test men började blöda lite samma dag! fick höra av en vän att hon haft "mensvärk" och blödning med båda sina graviditeter fram till v 15! tror nog att det är vanligare än man vet, men man blir ju grymt orolig...jag som dessutom gått igenom ivf och vet att jag inte kan bli gravid i sänghalmen!=) oron äter upp en innefrån! men fått rådet att stressa ner!! 
    på återseende!=) annakarin 

Svar på tråden Positivt gravtest sen blödning?