Anonym (preggot) skrev 2012-05-23 19:36:40 följande:
Hmmm. Svårt å säga än. Om det är ett missfall på g så kommer du börja blöda mer som en vanlig mens. Det är tyvärr otroligt vanligt att graviditeter slutar i missfall såhär tidigt,omkring mens....
MEN det behöver inte vara missfall. kan vara pga av sexet att slemhinnorna är sköra eller så beror det på att din kropp inte hunnit stoppa mensen riktigt, ibland blöder man litegranna vid mens just för att kroppen inte riktigt hajjat att den ska stoppa mensen. Men blöder man bara litegranna brukar det inte vara nån fara.
Vänta några dagar. Om du tar ett test i helgen typ och det har blivit starkare tyder ju det på att hcg-nivån stigit. Har du också inte blött en massa så kan du ju vara rätt säker på att du fortfarande är gravid. bara avvakta och se vad som händer.
Tack för svaret =) nja mensen skulle komma i måndags :/ va därför jag testade, och nu blöder jag.. men som sagt min mens blöder rikligt det 3 första dagar sen knappt dag 4 och 5.. just därför jag blir förvirrad.. :/ kunde med tror att det va pgav sexet, hände under förra graviditen med, men va du i veckan 15 - 20 de gångerna sen senare pgav av att tappen minskade. men kanske lättare att få missfall om man fick barn för ca 8 månader sedan.. annars e min mens regelbunden. och jag har inte ens ont.
bara ömmar tuttar/bröstvåtor yr, trött och illamånde.. det gamla vanliga.. :/