• Anonym

Absolut torr slutar fungera!

Jag var så glad när jag hittade Absolut Torr på apoteket. För en gång skull så behövde jag inte oroa mig över svettlukt. Det fungerade i ca 2månader. Nu är effekten helt borta. Det finns inte en enda deo som fungerar! De fungerar max 1-2 dagar, sen blir kroppen som immun mot den och jag börjar lukta. Det är inte så att jag svettar mängder och får våta fläckar på kläderna, utan det är bara den förbannade lukten! Nu vet jag inte längre vad jag ska prova.

Har någon provat botox eller någon liknande metod? Hur fungerar det?

• Svar på tråden Absolut torr slutar fungera!
  • Mariohn

Jag använde botox när jag var 16. Bästa jag gjort. Slutade helt att svettas under armarna och kunde gymma i snygga tighta kläder i glada färger utan att oroa mig över svettfläckar Har aldrig börjat svettas igen efter det. 

• Mariohn
    Hillbilly skrev 2012-05-23 20:53:20 följande:
    Mariohn: Använder du det fortfarande eller bara en gång?
    Jag fick sprutorna vid ett tillfälle när jag var 16. Jag slutade svettas och har aldrig börjat igen. 
  • Anonym

Går man till en vanlig läkare på vårdcentralen om man vill göra det? Jag är rädd att de inte ska vilja hjälpa mig eftersom jag inte svettas så mycket egentligen. Jag har alltid läst att svett inte luktar, utan att det är bakterierna. Men jag börjar lukta redan 20 min efter dusch om jag väntar en stund med deo. Använder jag deo så tar det kanske 1-2h innan jag luktar. Det borde ju bero på att något i kroppen är i obalans?

• Mariohn
    Anonym skrev 2012-05-23 20:56:12 följande:
    Går man till en vanlig läkare på vårdcentralen om man vill göra det? Jag är rädd att de inte ska vilja hjälpa mig eftersom jag inte svettas så mycket egentligen. Jag har alltid läst att svett inte luktar, utan att det är bakterierna. Men jag börjar lukta redan 20 min efter dusch om jag väntar en stund med deo. Använder jag deo så tar det kanske 1-2h innan jag luktar. Det borde ju bero på att något i kroppen är i obalans?
    Jag gick till en läkare på vc, blev remitterad till hudmottagningen och fick mina sprutor där när jag bad om dem. Jag tror inte att du behöver oroa dig för att de inte ska vilja hjälpa dig. Om du har besvär och lider av dem ska du ju få hjälp. Däremot betraktas det inte som urakut så du kan säkert få köa ett tag. 
  • Hillbilly

Sorry ts om jag kapar tråden...har också funderat på botox... Nu när det börjar bli varmt ute är ju den värsta tiden för oss svettare... andra tider på året kan man ju dölja det på ett annat sätt.

• Hillbilly

Har du luktat på kläderna? Lukten sitter även i efter tvätt. Sen när man börjar bli varm så kommer lukten fram som ett brev på posten...

• Mariohn
    Hillbilly skrev 2012-05-23 20:58:49 följande:
    Sorry ts om jag kapar tråden...har också funderat på botox... Nu när det börjar bli varmt ute är ju den värsta tiden för oss svettare... andra tider på året kan man ju dölja det på ett annat sätt.
    Gör det! Det tar ett par minuter och sedan är det över. Det var lätt värt det. Jag hade ett helvete med det förbannande svettandet både under armarna och i ansiktet. Kunde inte sitta inne på krogen utan att konstant fläkta mig för att inte bli dyblöt. Förmodligen var det hormoner och pubertalt skit som spökade också. Men efter botoxen blev livet så mycket lättare!
  • Hillbilly

Grejen är att det är ingen som vet om mitt problem- har döljt det tom för sambon i alla år. Känns skämmigt. kan man göra det lite hemligt?

• Mariohn
    Hillbilly skrev 2012-05-23 21:05:47 följande:
    Grejen är att det är ingen som vet om mitt problem- har döljt det tom för sambon i alla år. Känns skämmigt. kan man göra det lite hemligt?
    Klart du kan. Ditt ärende hos doktorn är sekretessbelagt. Det syns inte efteråt heller.
Svar på tråden Absolut torr slutar fungera!