• JonnaElla0311

Ni som vet om Emmaljungas vagnar,hjälp?!

Köpte en EL Scooter igår,färg Pink Check. Såldes som en 2010:a till mig men det står i chassit:081126-0291( serial number),Modell name: Type 8C- Stroller. Misstänker att vagnen som såldes till mig är en 08:a,kan det vara så med tanke på serienumret? Nån som vet?Skrattande Googlade lite bilder och såg att en scooter i likadan färg,förra årets modell har tygkorg bla,det har inte våran vagn och fotändan ser oxå annorlunda oxå..undrar om man blivit lurat...

• Svar på tråden Ni som vet om Emmaljungas vagnar,hjälp?!
  • Fly20

Jag hade en -10 och jag har för mig att det var då det kom ut en ny modell, Scooter S. Det är bl.a andra fälgar, mer liggläge och tygkorg. Innan tror jag det var metallkorg och fälgar med "cykelekrar". Jag köpte min tidigt på året 2010 och då hade den nyare modellen funnits ett tag. Borde ha kommit någon gång på hösten 2009. Det låter som om du har den äldre modellen och då troligtvis inte en 2010:a. Någon annan här kanske vet mer.

• TvåTrollungar

Du verkar inte ha scooter 2:0 utan den tidigare varianten, den hade stålkorg, annat fotstöd och andra hjul. 2:0 kom ut hösten 09 ( modellår -10) så den är absolut -09 eller äldre.

• MammaTillFelicia

vad tråkigt om det är så, har du kvar numret, så ring och kräv pengarna tillbaka! eller få den billigare, då den nya modellen, iaf enlig mig både är bättre och snyggare..

• JonnaElla0311
    t0va skrev 2012-05-27 18:59:29 följande:
    Står det "081126-0291" så är det en 09:a.

Är du helt säker?

Tack snälla ni för alla svar,vi har alltså blivit grundlurade av henne. Var tyvärr inte bara det hon ljög om,så det var ju inte så roligt men men vad gör man.
    Har mejlat till henne att sagt att jag vill ha en liten summa tillbaka iaf då hon ljugit i annonsen och när vi haft mejl kontakt,hon svarade att hon köpt vagnen 2010..eeeeh okej,så du kan man alltså skriva att det är en 2010 bara för att man köpt den 2010..oräliga människor usch!!!!
    Tvekar att vi får nåt tillbaka men har ju iaf provat nu.    
Svar på tråden Ni som vet om Emmaljungas vagnar,hjälp?!