• LittleStar

Fick Diagnosen - Svår ADHD -

Idag Den 23/5 Fick Jag Svar  På Något Jag Kännt På Mig Länge Att Det Varit Så.

Min dotter fick Diagnosen Svår ADHD. Hon Blev 8år nu i maj !
    Det tog mig 6år att få komma in till BUP & har nu äntligen fått svar på något jag velat sååå länge. 
    Jag blev chokad..men jag kände ju ändå på mig att det var den diagnosen jag skulle få.
    Men varför blev jag då så chockad
    Jag blev Glad. Ledsen. Upprörd. Arg. Det blev en slags lättnad.
    .. Allt på samma glad. 

Hur skall jag börja i allt jag fått råd om & som jag själv vill komma igång med. ?

Hur ska jag ställa om allt här hemma? Vart skall jag börja ? Hur börjar jag ?
    Vad är bäst,eller bästa sättet att börja på.? 

Det skulle vara kul om det fanns andra föräldrar med barn som har samma diagnos.
    Skulle vara kul & se hur ni/dem började,kände sig,tänkte m m ! Vilken hjälp tog ni emot / har ni fått. ?
    Hur funkar eran familj ? Hur mycket fritid tar ditt/dina Barn av just dig ?
    Ger ni medicin ? jaa,massa frågor som sagt.. & är nyfiken  i en strut.  

Detta är ganska nytt för mig & jag har fått massa olika broschrer,internetsidor att kika in på..
    Jag kännde mig överdröst med pappar.. känndes som en halv uppslagsbok i mitt knä.
    Jag fick panik.. får man verkligen så mycket papper m m för Svår ADHD ? Jissess !! 

Jag ska även gå på kurser,eller ja informationsmöten när det finns några.
    Jag känner att man kan aldrig ha för mycket kött på benen om vissa saker.

Jag vill veta såå mycket,jag vill fråga massor,vill ha svar.. Jag funderar mycket.
    Jag vill att det ska gå "rätt" till... Är jag knasig ?? 

Jag är nog oxå en sådan person att, ah något nytt.. bäst att läsa på sig lite.. kanske till&med överdrivet ibland.

Jag & min dotter har haft väldigt tufft på siståne & jag nu vill jag verkligen göra "rätt".
    Jag har diagnosen,nu har jag fått lite svar på varför utbrott m m kommit/kommer som dem gör.

Samtidigt har vi mycket annat inblandat i detta..

Men jättekul om någon vill svara,kanske slänga in en rad eller 2 i min logg.

Känner mig lite vilsen&ensamen med detta. Fast jag vet att det inte alls är så.

Så tog mitt blyga mod & tänkte slänga in något inlägg här & se om någon kanske nappar :)

Mvh // En "knasig/rörig" Johanna         

• Svar på tråden Fick Diagnosen - Svår ADHD -
  • SofiaOlava

Hej! Känner igen mig så i det du skriver =) Min dotter har ADHD och autistiska drag. (Ska utredas för Asperger när hon är lite mindre hyper,) Hon fyller 8 i november. Vi fick diagnosen för ett år sen.

Mitt absolut första tips till dig är att köpa boken "Explosiva Barn" Och läsa. Och läsa igen. Den är vår bibel här hemma! =) 

Bor du i Stockholm? Anmäl dig till ADHD center och gå på kurser. Kolla om Attention har någon lokalförening i din närhet. Där kan du träffa andra föräldrar. Och andra barn!

Skriver mer sen, nu ska jag till dagis!

Och du.... GRATTIS! 

*Elin -02* *Indra -04* *Ebbe -08* *Hilda -10* Mina underbara!
Svar på tråden Fick Diagnosen - Svår ADHD -