Hej! läste att du frågade hur Koriandergränd / Granängsringen är att bo i i Tyresö! - Hyra hus?? Här finns det enbart hyreslägenheter inga hus att köpa/hyra!
Jag flyttade till Granängsringen för över 10 år sedan och visste absolut ingenting om någonting i Tyresö! Har 2 barn och trivs bra i Tyresö! Granängsringen idag är bra tycker jag! där bor många invandrare men också många svenskar blandat och mycket barn med många lekmöjligheter! Lägenheterna är verkligen stora och rymliga och ljusa med 2 balkonger åt båda vädersträcken! - " Man får mycket boyta för pengarna där"!.
Jag bor numera på Koriandergränd! Här är lägenheterna mindre, har lägre i takhöjd, mörkare, och det är mycket mera lyhört än på Granängsringen!
Det bor även här blandat med invandrare och svenskar!
Många här har bott länge med utflugna barn. Beroende på vilken gård så är det olika med lekkamrater.
Om det är tryggt att bo här?? ..Det är varken tryggare eller otryggare här eller någon annan stans i Stockholm! Tyresö växer explosionsartat nu med Massor med flera människor som ska flytta hit och då följer det ju så klart med rötägg hit med också!
Det har varit flera lägenhetsinbrott här på Koriandergränd också som på alla andra platser! Du ska inte gå enbart på rykten (det har ej jag gjort), utan tänk efter vad är det du vill ha? Vad vill dina barn ha? osv!!
Samt hur skall lägenheten vara ? mycket kvm för pengarna? ljust, rymligt eller lågt i takhöjd, mörk?? Den är ju det viktigaste trots allt!
Hoppas du finner det du söker!
MVH Anette