• janalf

Boka hotell (Sverige) - vad gäller när man har bebis med sig?

Hej,

Jag har försökt hitta information på forum och hotellsidor om vad som egentligen gäller när jag ska boka hotellrum för 2 vuxna och en bebis (4mån).

Det finns ju möjlighet att välja 1 barn, 0 år när man bokar. Det lägger dock på pris för en extra frukost samt extrasäng. Nu behöver vi ju inte det då han sover med oss i sängen alt. i resesäng samt ammar.

Kan jag boka hotellrum bara för 2 vuxna utan att nämna att det är ett barn med?
    Någon som vet om det finns några generella bestämmelser?

• Svar på tråden Boka hotell (Sverige) - vad gäller när man har bebis med sig?
  • litenlur

Du måste fråga hotellet. Det kan vara väldigt olika. Det är ju upp till dem hur de prissätter.

• Llimen

När jag har bott på Scandic med min dotter har hon bott gratis och ändå fått både extrasäng och frukost. MEN detta är upp till varje hotell/kedja att bestämma själva så det bästa är att du ringer dem och frågar hur det fungerar hos dem.

• inze

Var försöker du boka?

Jag bokar nästan alltid på booking.com och där finns alltid en rubrik som heter Barn och extrasängar under Hotellregler. Oftast brukar det vara avgiftsfritt om barn under en viss ålder sover i befintliga sängar. Vill man ha en babysäng vill de ibland ha extrabetalt för den (1-200 kr).

Svar på tråden Boka hotell (Sverige) - vad gäller när man har bebis med sig?