Vilken vagn passar oss?
Snart är det dags att byta till sittvagn och jag skulle hemskt gärna vilja ha lite tips på vad som skulle kunna passa oss. Har provkört och tittat runt både här och på andra forum men kan inte bestämma mig för vad jag vill ha. Har nu en äldre Brio vagn (liknar modellen Happy) men efter att ha råkat ut för ett antal punkteringar har jag bestämt mig för att köpa en vagn med punkteringsfria hjul.
Några kriterier:
Punkteringsfria hjul.
3 hjul alt. två små svängbara fram.
Fullt liggläge.
Gärna vändbart säte.
Inte allt för tung.
Liten ihopfälld då mina föräldrar har hund modell större och vagnen då och då kommer behöva trängas med hunden.
Jag hade absolut velat ha en Baby Jogger City Versa men tyvärr tillåter inte ekonomin det, jag söker alltså efter en billigare ny vagn. Kan även tänka mig att köpa begagnad.
Prövkörde babyproffsens egna "Babytravel Rio" och gillade den men är lite skeptisk till dom pyttesmå hjulen. Funderar också över "2ME Casablanca".
Det är bra om vagnen inte är helt omöjlig att köra på 150 meter grusväg då vi behöver kunna ta oss till stallet, mer grusväg än så går vi sällan på utan det blir mest promenader på asfalt.