• notice

Vilken vagn passar oss?

Snart är det dags att byta till sittvagn och jag skulle hemskt gärna vilja ha lite tips på vad som skulle kunna passa oss. Har provkört och tittat runt både här och på andra forum men kan inte bestämma mig för vad jag vill ha. Har nu en äldre Brio vagn (liknar modellen Happy) men efter att ha råkat ut för ett antal punkteringar har jag bestämt mig för att köpa en vagn med punkteringsfria hjul.

Några kriterier:
    Punkteringsfria hjul.
    3 hjul alt. två små svängbara fram.
    Fullt liggläge.
    Gärna vändbart säte.
    Inte allt för tung.
    Liten ihopfälld då mina föräldrar har hund modell större och vagnen då och då kommer behöva trängas med hunden.

Jag hade absolut velat ha en Baby Jogger City Versa men tyvärr tillåter inte ekonomin det, jag söker alltså efter en billigare ny vagn. Kan även tänka mig att köpa begagnad.
    Prövkörde babyproffsens egna "Babytravel Rio" och gillade den men är lite skeptisk till dom pyttesmå hjulen. Funderar också över "2ME Casablanca".
    Det är bra om vagnen inte är helt omöjlig att köra på 150 meter grusväg då vi behöver kunna ta oss till stallet, mer grusväg än så går vi sällan på utan det blir mest promenader på asfalt. 

• Svar på tråden Vilken vagn passar oss?
  • Pinky81

Alltid älskat vår BRIO Race!
     Den finns ju numer med svängbara framhjull men dessa har jag ingen erfarenhet av. Stabil på alla sätt och smidig.
    Går inte att vända på dock men när det var dax för sulky här ville vår tjej ändåå alltid sitta framåt så hon såg!

Lycka till!!!

(tyckte själv det var suuuuuper svårt å hitta vagn, både ligg å sitt... Testat lite olika!)      

• Pirum

Brio Spin har vi och det är väl gamla Race fast med svängbara framhjul. Enda kriteriet den missar på din lista (mått får du kolla så det funkar) är ju att det inte går att vända sitsen.  

Den kostar strax under 3000 kr ny så den är inte snordyr.  

• Pirum

Brio Spin har vi och det är väl gamla Race fast med svängbara framhjul. Enda kriteriet den missar på din lista (mått får du kolla så det funkar) är ju att det inte går att vända sitsen.  

Den kostar strax under 3000 kr ny så den är inte snordyr.  

Just det, fullt liggläge är en definitionsfråga. Helt liggläge är det inte men barnet kan ju ligga utsträckt i den.  

• notice

Tack för svar! Ja just det, provkörde Brio Spin och den verkade lättkörd och smidig. Ska ta en närmare titt på den när tillfälle ges. Vet dock inte riktigt vad jag tycker om att ha dottern framåtvänd. Hur har det funkat för er? Vagnen kommer ju användas från att hon börjar vilja sitta.

• Pinky81

Vi bytte till Racen först när dottern visade tecken på att vilja se framåt!
    Hade en vändbar "liggvagn" men den var mycket större och klumpigare därav bytet!
    Som sagt, tror inte du blir besviken med Spin eller Race....
    Kanon vagn!!!!!   

• notice

Vagnen vi har nu går att göra om till sittvagn, den är också stor och klumpig och så är det ju det där med punkteringarna. Därför hade jag gärna bytt ut den så fort som möjligt.
    Men som sagt Spin ska jag titta närmre på :)

• Pirum

För det mesta funkar det bra. Vårt barn är 14 månader och har suttit framåt sedan 10 månaders ålder. 

• Pinky81

Lägger till...
    Hittade precis av en slump en vagn jag aldrig sett eller känt till ens...
    Trille Sport!
    Verkar va mellanting mellan Brio Race och Emmaljunga...
    Bra pris på www.kopbarnvagn.se

Jag blev sugen själv ;)      

Svar på tråden Vilken vagn passar oss?