• Nennen sthlm

Sparkarna avtagit?!

Går in i vecka 24 idag. För några veckor sen började jag känna tydliga sparkar, både utanpå och inuti magen. Ungefär samma tid varje dag. Men sen igår har det så mycket mindre. Både otydligare sparkar, inte vid samma tid och kortare stunder. Bör jag vara orolig? Igår var jag väldigt otrolig och efter jobbet åkte jag hem och lade mig på sängen och började knuffa och känna, drack kallt vatten, spelade musik etc. Jag fick tillslut sparkar till svar, men bara väldigt små och en väldigt kort stund. Idag har jag känt lite på morgonen men inte alls så tydliga som de varit den senaste tiden.

• Svar på tråden Sparkarna avtagit?!
  • Magriffe

Om du är orolig, ring förlossningen.

• Nennen sthlm

Ringde precis och fick en tid om 1½ timme så ska åka in... Önska mig lycka till :(

• kaxig91

Hoppas allt går bra för dig *kram*

Är själv lite nojjig nu att jag inte kännt min lilla pärla så mycket det senaste är i vecka 27 men tror det beror lite på värmen o att jag varit igång så mycket de senaste dagarna o inte varit stilla :/ för känner ju lite små sparkar ibland , o tror lillan sparkar rätt mycket när jag sover ^^  

• Magriffe

Önskar dig all lycka till!!

• Nennen sthlm

Mm det är sant, ibland håller man ju igång så man inte tänker på det.
    Men jag känner verkligen minskning . Usch sitter på tunnelbanan och är så orolig över min älskling.
    Dessutom fyller sonen 7 år idag som ska firas med god mat och tårta, så hoppas allt ser bra ut i magen.

Tack för ert stöd, uppdaterar sen för er som vill veta hur det gått.

• Magriffe

Håller alla tummar för dig!! Kan ju verkligen vara så att bebis ändrat läge bara :) jag var oxå inne o kollade i typ samma vecka som du är i nu. De är ju så små fortfarande att de har ganska gott om plats att vända runt o hit o dit.

• kaxig91
    Nennen sthlm skrev 2012-05-24 13:56:26 följande:
    Mm det är sant, ibland håller man ju igång så man inte tänker på det.
    Men jag känner verkligen minskning . Usch sitter på tunnelbanan och är så orolig över min älskling.
    Dessutom fyller sonen 7 år idag som ska firas med god mat och tårta, så hoppas allt ser bra ut i magen.

Tack för ert stöd, uppdaterar sen för er som vill veta hur det gått. 

Hur gick det?
  • Nennen sthlm

Hej på er!
    Nu är jag klar och allt såg bra ut
    Bebisen låg och myste där inne. Och det är troligtvis en flicka :D
    Han som gjorde ultraljudet var en ung man och troligtvis en av de bästa och lugnaste jag träffat inom "denna bransch". Tog sig tid och pratade och sa att vi var välkomna när vi ville :)
    Tack för allt stöd från er !
    Kram

• Magriffe

Åhhh!!! :) härligt!!!! Nu kan du fira sjuåring i lugn o ro!!
    Bättre ringa en gång för mkt!!

• kaxig91
    Nennen sthlm skrev 2012-05-24 15:27:08 följande:
    Hej på er!
    Nu är jag klar och allt såg bra ut
    Bebisen låg och myste där inne. Och det är troligtvis en flicka :D
    Han som gjorde ultraljudet var en ung man och troligtvis en av de bästa och lugnaste jag träffat inom "denna bransch". Tog sig tid och pratade och sa att vi var välkomna när vi ville :)
    Tack för allt stöd från er !
    Kram

vad bra allt var fint med den lilla :) o liten extra bonus o få veta vad det är som väntas där inne kanske ^^:) Väntar själv en liten tös :)
Svar på tråden Sparkarna avtagit?!