Lever under skyddade personuppgifter ...
Jag har fått interimstisk vårdnad över mina pojkar som är 8 och 6 år. Deras pappa blev gripen i Dec 2011 för narkotika brott och likaså pojkarnas farfar och farmor (farmorden blev efter 4 veckor släppt). Barnen har tidigare bott med pappan stadigvarande och jag har haft umgänget. Farmodern har alltid försökt komma mellan mej och mina pojkar och stött ut mej och min familj och hållt barnen inom deras familj. (Dom är araber)
Efter att farmordern släppts från häktet så började hon sprida lögner om att jag anmält pappan, farfar och henne till polisen för att TA pojkarna från familjen och att anklagelserna mot dom var grundlösa (metaamfetamin innehav, försäljning mm.mm) I pappans kylskåp fann polisen metaamfetamin gömd mellan 2 chokladkakor och hos farföräldrarna hittades det 250g metaamfetamin. polisen hade bedrivit span mot dom under lång tid. Familjen har stor släkt där många av dom är missbrukare. Och jag blev hotad och fick lämna min hemkommun tillsammans med mina barn och bo på skyddat boende tills jag hittade en egen lägenhet i en annan kommun. Jag bor nu med mina barn under skyddade personuppgifter och med skyddslarm.
Den 2 Maj blev både pappan och farfar dömda till 14 månaders fängelse.
Idag var familjerätten här pga att nu ska tingsrätten begära in en boende och umgängesutlåtande från dom.
Jag och barnen har landat bra och vi trivs i våran nya kommun, barnen har fått många kompisar och det går bra för dom i skolan.
Frågan jag fick av familjerätten idag fick mej att tappa luften.. HUR HAR DU FUNDERAT PÅ UMGÄNGET MED PAPPAN????
Det har jag ju inte eftersom han sitter i fängelse just nu och det är inte aktuellt med något umgänge nu.
Och barnen vet vart vi bor och pappan kommer att fråga dom vart vi bor och dom kommer säga vart, och då finns risken att jag kommer bli skadad pga av att han anser att jag tagit barnen från han och hans familj. Och jag fruktar oxå att han kan ta mina barn från landet och till sitt land, han har inte heller medborgarskap här bara uppehållstillstånd.
Då menar familjerätten att jag ska prata med barnen och förklara hela situationen, om att vi bor på skyddade personuppgifter, och att dom inte får säga vart vi bor . HUR kan man säga det till sina barn? Alla barn är lojala mot sina föräldrar och vill inte hamna mellan någon.
Ett umgänge med pappan kommer bli ödesdigert för mej och barnen på ett eller annat sätt, så hur ska jag göra?? Vad har jag för rättigheter? Allt det jag kämpat för kommer dras ner och det går inte att säga till barnen NI FÅR INTE SÄGA TILL PAPPA VART NI BOR!!
Snälla ni, ge mej ett svar eller ge mej råd om något om hur jag ska tackla denna situationen!
Ska oxå berätta att innan mina pojkar flyttade till sin pappa så utsattes jag för hot, skadegörelser på mitt hem på mina bilar och påhälsningar av kriminella gäng.. Under många år har det varit så här. Till sist gick jag med på att låta pojkarna flytta hem till han och då uppdagas det att han har droger i mina barns miljö!