• Sille

vad ha på sig vid babysim?

Vi ska troligtvis börja bada lite med våran skrutta snart. Hon är snart 4 månader och väger 5,5 kg. Har bara sett badbyxor för 7-kilosbebisar. Finns det badbyxor för barn som väger mindre eller vad använder man då?
    Hälsningar Sissel.

• Svar på tråden vad ha på sig vid babysim?
  • MammaCaa

jghar sett badbyxor till bebisar mellan 5-8 kg.. det hade jag hemma innan men dom var huuur små som helst, så jag ska köpa en strl större.. och min son väger 7.500

Ska börja på babysim på söndag

• Sille

Kul! Hoppas er kille gillar det! Jag får leta lite och se om jag hittar de mindre byxorna, de ska väl sitta lite tajt?

• stephanie

Fråga där du ska på bebissim..dom brukar sälja på badhusen. jag har köpt ett par på lindex och på dom står det storlekar och dom är jätte bra och lite billigare, (och finare).

• ME7

Min lilla tjej har en jätte jätte söt adidas baddräkt!!

• Sille

Förlåt, jag uttryckte mig nog fel. Jag pratar om sådana där blöjbadbyxor, de måste väl ha någon slags blöja?

• smulan001

Kolla upp på ditt bad vad dom har för krav! Dom flesta ställen tillåter inte "vanliga" badkläder - utan vill att man ska ha riktiga simbadbyxor för babysar!!! Där vi simmar får man även prova - och köper därefter.....

• kamartina

Om det är blöjorna du är ute efter så finns de från 7kg men vi har haft dem på vår lilla sparris när hon bara vägde ca 5kg. De är väldigt stretchiga så de sitter kvar även om barnen väger mindre.

Svar på tråden vad ha på sig vid babysim?