• Bluemamma

Tips och idéer till en hemlig 30 års fest

Min man fyller år i September men jag vill redan nu planera lite, jag har redan tänkt ut det mest om hur dagen ser ut och vad jag ska servera. Jag beskriver vad jag har tänkt mig så ni kan hjälpa mig.

På morgonen så kommer kill kompisarna och kidnappar honom, de sticker iväg och spelar paintball och äter lunch ute i skogen. De borde vara klara runt 2.

Sen har jag inget planerat. måste få killarna att lura på honom fin kläder och till lokalen utan att han fattar något.

kl 17 börjar festen, det är en överrasknings fest så alla ska vara inne och så kommer killarna med heders gästen.

Först lite mingel och snack sen dags för mat.

Maten kommer att bestå av olika pajer och det serveras bål och dricka, sen efterätt.
    nu har jag inga ideer om vad man kan göra under middagen,om någon ska håller tal eller om det skall vara någon typ av lek. 

sen har jag inte kommit längre.
    om det är fint väder kanske någon lek ute,
    jag vill ha att det skall finnas underhållning hela kvällen.  Jag gillar inte tysta och sega fester.
    om man fyller år så skall det firas!

Det kommer att finnas människor i alla åldrar,från 4 upp till 50. 

• Svar på tråden Tips och idéer till en hemlig 30 års fest
  • Fannysmamma09

Det där med födelsedagsfester är alltid svårt att komma underfund med vad man ska göra. 

Tipsen jag har är följande.
    Som öppningsgrej kan du ordna någon form av tipspromenad med frågor om din man och hans 30-åriga liv. Det brukar kunna vara riktigt uppskattat och man kan nog få sig både ett och annat gott skratt av alla svar man kan få :)

Sedan skulle jag försöka ordna någon form av femkamp, dela upp gästerna i lag och kör något musikquiz med textremsor, och de ska lista ut vilken låt det är, och det lag som svarar rätt måste ställa sig upp och sjunga refrängen på låten.

Klassikern pennan i flaskan är ett givet inslag och någonting som alla skrattar gott åt.
    Äta godissnören utan att använda händerna är en annan klassiker
    Sedan kan man ha någon mer musikfrågesport där till exempel lekledaren tar på sig hörlurar och ska sedan nynna till låten som han hör.
    Finns hur mycket lekar som helst man kan hitta på, vilken karl som kan ta på sig ett par nylonstrumpor snabbast, ballongkrossare, kasta vattenballong mellan varandra utan att den går sönder.

Har varit på många kalas, och det här är bara ett axplock av det jag kan tänka mig skulle vara uppskattat.
    Hoppas att tipsen var bra och att ni får en riktigt rolig 30-årsfest :) 

Svar på tråden Tips och idéer till en hemlig 30 års fest