• Anonym (kall?)

känsla av avtrubbning? Utbränd?

Hej
    Ibland känns det som om jag inte lever på riktigt, alltså "fysiskt". Jag kan ibland få tankar i huvudet som "är jag död, dog jag nyss". Som ex, jag höll på att ramla med min cykel för över ett år sedan och det kan ibland poppa upp i mitt huvud: "ramlade jag med cykeln, dog jag då?". Ibland kan jag också tänka "går jag verkligen till jobbet varje dag eller har tunnelbanan kraschat och jag dött?". Inte att jag känner mig död känslomässigt utan att jag ibland inte vet om jag är död. Det låter ju helt sjukt flummigt när jag skriver ner det, haha. Det känns också ganska ofta som om jag går runt inlindad i bomull, huvudet bara snurrar av en massa tankar jag inte kan kontrollera och tiden bara tickar iväg alldeles för snabbt. Ibland kan jag inte ens resa mig från stolen för tiden bara tickar iväg så snabbt utan att jag kan göra någonting. Om mina kompisar berättar om något jobbigt de varit med om så känner jag ingenting, bara tänker "jaha, det verkar ju tråkigt för dem" typ.
    Jag vet inte om jag alltid känt så här... Jag slutade på ett väldigt krävande jobb, både psykiskt och fysiskt, för drygt ett år sedan och det känns som om jag totalt tappade bort mig själv i den arbetsplatsen. Jag hade ingen privat personlighet under flera år, utan den var helt förknippad med mitt arbete. Jag har väl insett att jag inte vet vem jag är utan den arbetsplatsen/kollegorna. Men jag börjar också fundera på om jag kanske blev utbränd på mitt förra arbete? Kan det yttra sig i sådana känslor som jag ibland får? Det är väl så klart individuellt men kanske någon som känner igen..? Har funderat på att söka pyskologhjälp men vet inte för vad...
    Sorry för långt inlägg, tack till den som läst klart.

• Svar på tråden känsla av avtrubbning? Utbränd?
  • Anonym

Det låter inte tillräcklligt allvarligt för en utbrändhet, men du kanske genomgår en livskris.

• Anova

Lever du under mycket stress?  Känner du dig deprimerad? Har du svårt att klara av arbetet? 

Det du skriver låter inte som en utbrändhet (utmattningssymptom), men alla är vi olika  så det kan visst vara en början till en sådan. 

Svar på tråden känsla av avtrubbning? Utbränd?