• Anonym (akut)

bli smalare om magen -SNABBT-tips.

Jo,vet att det tar tid att gå ner o så.Men behöver snabbt bli lite smalare om magen,för att komma i en klänning till om ett par helger!!
    TIPS????

Äter allevo nu,istort sett bara det,lite annat NÅT mål.Börjat göra "plankan" o andra övningar o promenera raska promenader(brukar inte det i vanliga fall......)

Har ni annat tips-på att snabbt minska magmåttet??

Bara så där lite akut!!      

• Svar på tråden bli smalare om magen -SNABBT-tips.
  • alvisen

Bästa som funkat för mig (bortsett från anorexipåhitt) är helt klart sit-ups. Jag har en naturligt väldigt smal midja, men sit-ups tajtar till det där sista :)

• Anonym (akut)

vattenfasta lät inte kul........

Min mage är rätt uttöjd o sladdrig ,efter massa barn,o graviditeter .....men har på sistone blivit ÄN större......
    Jaja jag situpsar o kör på m allevo så får vi se.
    Äter middag med familjen,men äter då lite o mest typ broccoli eller blomkål,o nå köttaktigt. Vill inte inroducera barnen vid "bantning".....   

• Lena

Så snabbt är det bästa att skaffa en korsett eller något annat som fysiskt håller in magen

• Anonym (akut)

har det också i nödfall......

• Loojsen

Plankan är de bästa enligt många, och jag tycker nog också de. Vill du även lossa fett så kör ett tag med lchf, de gör ofta magen mindre svullen pga att man väljer bort alla kolhydrater som för många ger uppsvälld mage

• Anonym (akut)
    Loojsen skrev 2012-05-24 19:33:44 följande:
    Plankan är de bästa enligt många, och jag tycker nog också de. Vill du även lossa fett så kör ett tag med lchf, de gör ofta magen mindre svullen pga att man väljer bort alla kolhydrater som för många ger uppsvälld mage

tack för tips
  • nymedlem

Tänkte börja med Allevo imorgon - funkar det bra för dig ts?

• Anonym (akut)

nja,sådär......tycker inte förr att jag blivit lättare,men nu ska jag träna lite mer.....Det är rätt gott,så inte så stora problem på det viset......lite trist bara. jag är ca 166 cm,o väger nu 62 kg. för 4år sen vägde jag 53!!!
    vet det för att jag gifte mig då. O sen har det bara gått utför.
    är väldigt smal o "finlemmad",smala taniga ben,o armar...men mage-DEN har jag. så jag har en lite märklig form.  

• olivia00

Jag väger 70,1 kg och är ungeför 170cm lång och ska på badhus med min gymnasie klass om ca 2 veckor och behöver ett snabbt sätt att gå ner i vikt (helst magen! ) något tips? SNÄLLA hör av er till olivia-00@hotmail.com

• Oroa dig inte
    olivia00 skrev 2013-06-03 00:34:24 följande:
    Jag väger 70,1 kg och är ungeför 170cm lång och ska på badhus med min gymnasie klass om ca 2 veckor och behöver ett snabbt sätt att gå ner i vikt (helst magen! ) något tips? SNÄLLA hör av er till olivia-00@hotmail.com
    Nej, det behöver du inte alls. Simma och var glad.
  • Uffesson

Havregrynsgröt till frukost (med äppelmos i), max 2dl pasta/potatis/ris vid måltid samt skippa onyttigheter. Drick inte för mycket vatten då din kropp inte är gjord för det och det faktiskt kan vara rent utsagt farligt för dig! Drick havredryck istället för mjölk. Den innehåller kalcium.

Detta fick mig att gå ned c:a 1kg i veckan. Nu går jag inte på den dieten då jag är höggravid. 

• Uffesson

2dl pasta/ris/potatis ska det stå. Inte mindre än så! Det är inte bra för din kropp. Ät mycket grönsaker, men ersätt inte köttet med grönsaker. Naturligtvis kan man äta linser och bönor någon gång också då det innehåller proteiner, men jag tror inte på en helt vegetarisk kost (men, det är jag det).

• Anonym (cc)
    Skaffa en snygg baddräkt som döljer.
  • Anonym (...)

Gördel från t ex Kappahl.

• Anonym (Självkänsla)
    Kära vän, inte ska du gå ner i vikt för att du oroar dig över vad klasskompisarna tänker! Om de anmärker på din kropp är de ju praktidioter och sånna behöver man fan inte bry sig om. Dessutom tycker jag det låter som en normalt och bra vikt för sin längd. Arbeta med din självkänsla istället för din vikt. Kram.
  • Emma04

Tänk dig en fin och smal mage som är världens finaste. Men, tyvär har det kommit lite lite fett längst ner på magen. Så har jag. Jag har försökt få bort det men det funkar inte!! Hjälp!!!😩

• Anonym (Ej läkare)

Det går inte att bränna fett på magen genom att göra situps, kroppen väljer själv var fettet ska tas. Jag har en känslig rygg, och plankan är definitivt inte bra för mig, jag får ont i ryggen.

Träning är bra för hälsan och för att bygga muskler. Vill man bränna fett är det mest effektivt att dra ner på energi-intaget. Vill man bränna lite extra så kan man köra  lätt motion på fastande mage, då är kroppen tvungen att använda lagrat fett för att ge musklerna energi.

Svar på tråden bli smalare om magen -SNABBT-tips.