• Anonym

HJÄLP FORT! Måste jag tala om för den andre föräldern vad vi har för dagistider?

Ligger i en skitig vårdnadstvist med sonens pappa som flyttat 4 timmars bilväg från oss då pojken var 2 månader. Nu har han dragit igång en utredning och vill ha hela boendet.

Nu helt plötsligt ska han ha tiderna som jag har sonen på dagis. Och jag är till 99% säker att det är BARA för att han på nåt vis tror att han ska använda det mot mig.

Jag har idag ensam vårdnad. Får personalen tala om för pappan?

Tacksam för synvinklar kring detta.

• Svar på tråden HJÄLP FORT! Måste jag tala om för den andre föräldern vad vi har för dagistider?
  • Anonym

Snälla någon!

• Anonym

Personalen har tystnadsplikt mot alla som inte är vårdnadshavare. Finns bara några få undantag, t.ex. att de får lämna information till socialtjänsten, osv.

• Anonym (MM)

Vill bara trösta med att såvida du inte har missbruksproblem eller liknande så kommer han inte få boendet. Däremot kommer han med all sannolikhet få gemensam vårdnad och därmed fastställt umgänge förmodligen varannan helg och vissa veckor på sommaren, etc.

• h8him

Hur gammal är sonen?

Personalen får inte berätta något som rör barnet personligen till någon som inte är vårdnadshavare om vårdnadshavaren inte bett om att de ska göra det ändå.

• vännen

. Vissa skulle kunna påstå att du har samarbetssvårigheter om du inte berättar så frågan är ju vad som är värst. Jag gissar att om det går till till rättegång så kommer det komma fram ändå så du kanske ska gå honom tillmötes.

• vetvadjagvill

du behöver bara ge ut den info som kan komma att påverka hans umgänge.

om dina dagistider inte påverkar ert samarbete eller hans umgänge på något sått så behöver han inte heller  veta dem.

• puss

Varför skulle han använde
    Det emot dig? Verkar ju löjligt. Låt honom höra det så ser alla hur korkat det blir.

• puss

Alla ba Va, går dom på dagis mellan åtta och fem, oacceptabelt!! Pappan får vårdnaden bums!!
    eller vad tror han? Vilken pajas. Oroa dig inte, tala om tiderna du och låt honom göra bort sig

• Almare
    Anonym (MM) skrev 2012-05-28 10:42:29 följande:
    Vill bara trösta med att såvida du inte har missbruksproblem eller liknande så kommer han inte få boendet. Däremot kommer han med all sannolikhet få gemensam vårdnad och därmed fastställt umgänge förmodligen varannan helg och vissa veckor på sommaren, etc.
    Hej, vad baserar du "med all sannolikhet få gemensam vårdnad" på? Det finns inget i en vårdnadstvist som i förväg kan benämnas "med all sannolikhet" eftersom det helt och hållet beror på vad som kommer fram under utredningen. Så jag undrar lite vad du vet om TS fall som inte vi andra vet?

Med tanke på "skitig vårdnadstvist" omnämnandet skulle jag hellre tippa på att det förekommer en hel del samarbetsproblem, vilket då snarare kan innebära att TS får behålla den enskilda vårdnaden, men att umgänget kanske regleras i annat antal dagar men även i detaljsak för att slippa bråk.
  • Jeda
    puss skrev 2012-06-01 12:57:38 följande:
    Alla ba Va, går dom på dagis mellan åtta och fem, oacceptabelt!! Pappan får vårdnaden bums!!
    eller vad tror han? Vilken pajas. Oroa dig inte, tala om tiderna du och låt honom göra bort sig
    Vill bara tillägga att precis så trodde min dotters pappa... Han gnällde över att hon fick gå för många timmar på fsk när jag arbetade tre månader förra sommaren..... Nu när jag är arbetssökande och har henne hemma varje Fredag heter det att hon får för få timmar.

Svårt att göra bittra ex nöjda.....

Ts: jag vet inte huruvida du är skyldig att meddela honom dagistiderna, men har du  inget att dölja är mitt råd att berätta för honom.
    Livet är en dans på rosor, men även den vackrast rosen har törnen
  • Anonym

ge honom tiderna du, han kan inte göra något alls med det. Själv tyckte jag att 10 timmars dagar varje dag var lite väl mastigt för vårt barn (som hade de tiderna med exet) han drog istället igång värsta bråket om att barnet var för få timmar på dagis när det var mina veckor.. hahahah 

Ja vad säger man, det är helt idiotiskt. Han kommer ingenstans med det där, man kan inte förhindra den andre från att arbeta. Han kan inte bestämma dina dagistider, eller tvärtom.  

Svar på tråden HJÄLP FORT! Måste jag tala om för den andre föräldern vad vi har för dagistider?