• Anonym (Lovehandle)

Hur bli av m lovehandles? Konkreta tips önskas!

Jag står ut med mina ramar, mina lår, min putmage som aldrig kan bli platt. Men jag står INTE ut med pluffset runt midjan. Ni vet det som ser ut som en simring om byxorna sitter lågt. Det har kommit efter graviditeten för 4 år sedan och vill inte försvinna.

Väger ca 63-64 kg, 164 cm lång. Har stl 38-40 i byxor så jag anser mig inte vara direkt tjock.

Försöker röra mig så mkt jag kan och äta någorlunda sunt.

Vilka övningar föreslår ni som vet och kan detta? Går det att bli av med skiten?

• Svar på tråden Hur bli av m lovehandles? Konkreta tips önskas!
  • moruppgren

Testa att rocka rockring. Fixade till min mage och 'pluffs' kring höfterna :)

• Anonym (Lovehandle)
    moruppgren skrev 2012-05-24 21:29:41 följande:
    Testa att rocka rockring. Fixade till min mage och 'pluffs' kring höfterna :)
    Åh! Tack!! Hur mycket och hur ofta rockade du?
  • Flisan79

Ja du, om man ändå kunde punktförbränna. Mitt förslag är, gå ner några kg och träna coreövningar. Kan tänka mig att rockring gör just det.

• moruppgren

Jag brukade köra 30 minuter varje kväll. I alla fall 5 dagar i veckan. Hade helgen ledig :)

Det rättare till mycket av graviditetens efterlämnade skavanker. Sen förbränner man mycket kalorier också. 300 kalorier på 30 min. :D

• Flisan79

Moruppgren: låter ju toppen (har ju själv lite samma problem). Så man kan ju smälla två flugor i en smäll och vara sååå snäll mot sina barn och köpa dem rockringar...som man sen själv använder, haha.

Var för övrigt en fena på rockring som liten så man får hoppas det sitter i än

• Anonym (Lovehandle)

att rocka i 30 minuter låter döjobbigt.... Men, ska ge det ett försök!

• moruppgren

Än så länge är min dotter liten, bara 1,5 år men nog ska vi rocka rockring sen ;)
    Det är ganska kul tycker jag. Påminner om barndomen, jag var grym då. Hehe :)

Det blir ganska jobbigt efter ett tag. I början så körde jag ca 15 min och körde lite med hantlar en stund mot gäddhänget och sen körde jag 15 min igen.
    Jag bygger upp muskler ganska snabbt, så tog nog bara en vecka innan jag kunde köra 30 min i sträck.

Rockringen är grym för ryggen också. Har lite problem med svag rygg och då hjälper det även att rocka.
    Längtar till att få sätta igång och träna igen. Just nu är jag tjock igen och väntar andra barnet i mitten på juli. Lite svårt att rocka med en jätte mage just nu :)

• Anonym (k-handtagen)

åh vilken bra idé med rockringen.
    jag har samma problem och måste ge det ett försök nu när jag sitter hemma med liten bebis varje kväll och inte kan ta mig iväg och träna annat.

Förut blev jag av med mina k handtag genom att springa springa springa, nackdelen var bara att heeeela jag försvann då typ. inge kärlek var med andra ord =S

• moruppgren

k-handtagen - det var precis så jag kom på Rockringen. Att ta sig ut och träna när man är hemma med liten är svårt och jobbigt tycker jag. Jag satte igång och träna direkt efter jag lagt dottern för natten, då var jag fortfarande igång och körde hårt en stund och sen satte jag mig ner och bara njöt av att vara lite 'ledig' en stund :)

Svar på tråden Hur bli av m lovehandles? Konkreta tips önskas!