• Lovely f

Ångrar namnet på vår dotter

Nu är vår dotter dryga halvåret och jag har börjat ångra vårt val av namn.... men det är lite för sent. Känns som att vi gjorde ett förhastat val när hon föddes, en hel del press från omgivningen också.

Är det fler som känt så efter en tid? Det liksom inte passar in på barnet.

• Svar på tråden Ångrar namnet på vår dotter
  • Azi

Det är inte alls för sent. Om du/ni känner att det inte passar så kan ni byta. Barnet kommer lära sig att lyssna till det nya namnet också.
    Första gången man byter namn är det t.o.m. gratis har jag för mig.

Jag kände alltid att jag inte passade i det namn jag fick av mina förlädrar. De måste ha känt samma för de har aldrig kallat mig för det namnet. När jag blev större bytte jag till det namn de faktiskt kallade mig.

• Lovely f

Hon heter Saga. Men jag vet inte vad jag vill att hon ska heta istället. Men det passar inte, och jag lär mig det aldrig, glömmer jämt vad hon heter =(

• MsMagnolia
    Lovely f skrev 2012-05-24 22:52:27 följande:
    Hon heter Saga. Men jag vet inte vad jag vill att hon ska heta istället. Men det passar inte, och jag lär mig det aldrig, glömmer jämt vad hon heter =(

Om du känner så är det verkligen fel namn... Byt! :)
  • Lovely f

Visst det är inte för sent. Men kändes det konstigt för er som har bytt? Och hur tyckte omgivningen? vad sa dom?
    och för er som inte har bytt, skulle ni kunna tänka er att göra det?

• Mummy

Vi hade ett namn på sonen när han föddes som han kallades dagen han föddes. Dock ble vi lite oroliga att han skulle bli retad för det så vi bytte. Skickade in papper och allt var klart. Men när pojken var 3 månader klarade jag inte av namnet längre och vi bytte tillbaka till det första. Ångrar mig inte en sekund och älskar det "nya" namnet

• Selaine

Om du glömmer namnet ar det nog fel namn.
    Vad känner du spontant att hon passar i?

• Farfalla

Om du vill så kan du behålla Saga som ett mellannamn.. 
    Men byt om det känns fel! 

Rasmus och Jolinas mamma.. <3
  • Arbetsmyran

Vad lustigt att ni valt Saga... Eller lustigt och lustigt men vår 5 veckors heter Saga och nu ångrar jag mig...hamnade i den här tråden när jag sökte runt på byte av namn : ) . Bytte ni?

• Minion

Min yngsta dotter hette också Saga de första månaderna. Vi kunde inte komma på något namn och omgivningen satte sån press på oss så vi till sist bara valde nåt liksom. Vi bytte sen :)

Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • gbgumman

Nyfiken i en strut här

Måste få fråga. Vad vill ni byta till alt vad heter de nu.

För övrigt älskar jag namet Saga. Min mormor hette det. Hopps lite att jag kan få något barnbarn som heter så en dag, eller kusin barn. Men det tänker jag inte tjata om så klart. Alla best. sjävla.

• Duckan

Saga är jättefint, men passar det inte så går det trots allt att byta namnet ts.

• Arbetsmyran

gbgumman: Klart man ska vara lite nyfiken : ) . Vi ska byta till Ida, våra andra tjejer har med Ida som andranamn och det hade även Saga nu som får byta till det.

• Alby

Min dotter är 5 v och jag går i samma tankar. Min man och våra familjer älskar namnet hon har nu, och tycker att det passar perfekt. Men ofta när jag tänker på henne så tänker jag istället på namnet Alicia. Min man gillar inte det namnet.

• Minion

Vår tjej heter Hailey sen hon var 3 mån :)

Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Madeleine Louise

Det är inte för sent att byta men jag föreslår att ni gör det före barnet är 12 månader.

♥ Hemma i Spanien igen med våra två söner ♥
Svar på tråden Ångrar namnet på vår dotter