Han säger att han ska hämta en thailändsk ung flicka som om det vore en handelsvara.
Jag vet inte om jag över reagerar, men jag har en väns bekant som nästan skryter med att han bara kan åka till Thailand och hämta hem en ung flicka som ska ta hand om honom på ålderns höst. Jag blir så äcklad och förskräckt av hur en man kan se en ung flicka som en handelsvara som man bara går och hämtar hem. Det är inte så att han har någon tjej som han träffat eller har relation med utan kallt planerar åka och hämta någon. Tillägger att han spenderar semestern i Thailand varje år. Att många kvinnor där lever under väldigt fattiga förhållanden innebär inte att man kan utnyttja det faktum att många ser det som ett tillfälle till ett bättre liv.
Jag har själv en dotter och tänker som så att, om det vore min dotter skulle jag dö om hon åkte med en man som inte bryr sig om henne. Nej vilken hemsk tanke. Hur ser ni på det?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 10:10
Vill bara tillägga eftersom det inte framkom tydligt nog, att denna tråd inte handlar om huruvida par där den ena är thai, är lyckliga eller inte. Det handlar om synen på människan, och i det här fallet kvinnan. Vi är inte handelsvaror. Och sedan spelar det ingen roll om båda vet vad man gett sig in på. Den fattiga ligger i underläge och utnyttjas pga av sin situation.