fritt fram att spöa upp lärare
Arbetsmiljön för lärare har bara blivit sämre och sämre men detta måste vara nådastöten.
En lärare som har blivit misshandlat på skolan blir inte ersatt i och med domstolen avgör att deras arbete kan jämföras med poliser och väktare.
Jag håller delvis med i och med mångkulturen har gjort om fungerande skolor till tickande bomber som kan brisera på sekunder.
Vad jag inte förstår i det hela är varför man berövar lärare verktyg att hantera sina riskfyllda miliöer?
För i tiden hade lärare en gäng av metoder att sätta bråkiga elever på plats och kunna fortsätta undervisningen, idag verkar det vara som det är elever har all makt medan lärare ska bara finna sig i det eller åka på spö.
Så frågan är. är domen rätt?
Ska lärare finna sig att få på huvudet mellan varven utan att ha en möjlighet att försvara sig?
Ska man bekräfta deras riskfyllda miljö och ge dom korrekta verktyg att hantera den?
Eller är domen helt jäkla åt skogen och den mishandlade eleven bör stängas av från skolan på obestämd tid och läraren rikligt kompenseras för det han har råkat ut för?
Jag röstar själv på dom två sista.
Artikel.
http://svt.se/nyheter/sverige/domstol-larare-ska-tala-lite-vald