• Liberate tuteme ex inferis

fritt fram att spöa upp lärare

Arbetsmiljön för lärare har bara blivit sämre och sämre men detta måste vara nådastöten.
    En lärare som har blivit misshandlat på skolan blir inte ersatt i och med domstolen avgör att deras arbete kan jämföras med poliser och väktare.
    Jag håller delvis med i och med mångkulturen har gjort om fungerande skolor till tickande bomber som kan brisera på sekunder.
    Vad jag inte förstår i det hela är varför man berövar lärare verktyg att hantera sina riskfyllda miliöer?
    För i tiden hade lärare en gäng av metoder att sätta bråkiga elever på plats och kunna fortsätta undervisningen, idag verkar det vara som det är elever har all makt medan lärare ska bara finna sig i det eller åka på spö.

Så frågan är. är domen rätt?
    Ska lärare finna sig att få på huvudet mellan varven utan att ha en möjlighet att försvara sig?
    Ska man bekräfta deras riskfyllda miljö och ge dom korrekta verktyg att hantera den?
    Eller är domen helt jäkla åt skogen och den mishandlade eleven bör stängas av från skolan på obestämd tid och läraren rikligt kompenseras för det han har råkat ut för?

Jag röstar själv på dom två sista.

Artikel.
     http://svt.se/nyheter/sverige/domstol-larare-ska-tala-lite-vald

• Svar på tråden fritt fram att spöa upp lärare
  • krompa

Domen är helt upp åt väggarna fel, men det är fel att skylla på invandring...

De farligaste eleverna på min skola (som misshandlat lärare och andra elever) har till största delen varit svenskar. 75-80% har varit svenskar/danskar trots att andelen med invandrarbakgrund på skolan ligger på 60-75% (varierar från år till år).

Den enda gemensamma nämnarna har varit föräldrarnas bristande engagemang, bostadsområde och vilken socioekonomiska grupp de tillhört. Droger, alkohol, våld och arbetslöshet ligger också högt. Tyvärr...

• Velouria

Är det mångkulturens fel eller är det invandrarnas fel? Ska man också alltid ta för givet att det är icke-svenskar och icke-svenskt kultur när det handlar om problem?

Life's a piece of shit, when you look at it...
  • Velouria

Och så länge jag har gått i skolan så har det varit fritt fram att spöa lärare. Det var alltid de s.k. "problembarnen" som gjorde det. De barn som mådde riktigt dåligt och var tvungna att ta ut sin frustration. Jag minns lärare som kastades in i skåpsdörrar, som fick höra ett och annat, som blev anklagade för sexuella övergrepp trots att de inte hade gjort något, osv. Så att man nu efter alla dessa år kommer ut med något som varit "normalt" i Sverige, det är inget nytt för mig. Man har bara satt ord på något som har förekommit i många, många år.

• Mustig
    Velouria skrev 2012-05-25 19:28:47 följande:
    Är det mångkulturens fel eller är det invandrarnas fel? Ska man också alltid ta för givet att det är icke-svenskar och icke-svenskt kultur när det handlar om problem?
    JA!
  • Agnescecila

Om lärare ska jämnföras med poliser och väktare bör dom också ha lov att bära batong så att dom kan försvara sig vid överfall.
    Det är inte okej att elever misshandlar lärare såsom det inte är okej att lärare bär hand på elever.

• Snösparv
    Agnescecila skrev 2012-05-25 20:48:41 följande:
    Om lärare ska jämnföras med poliser och väktare bör dom också ha lov att bära batong så att dom kan försvara sig vid överfall.
    Det är inte okej att elever misshandlar lärare såsom det inte är okej att lärare bär hand på elever.
    Helt enig med dig. Domen är fasansfull. Men att skylla på mångkultur? Nä, det är inte okej i mina ögon.
  • Bollhav

Men vänta nu här. Nu blandar ni väl ändå ihop äpplen och morötter. Eleven blev ju dömd för misshandel. Det som debatteras äe att rätten inte dömde ut skadestånd. Hur har det med invandring att göra?

• Velouria
    Mustig skrev 2012-05-25 20:42:43 följande:
    JA!
    Nej.
  • Velouria
    Bollhav skrev 2012-05-25 21:04:20 följande:
    Men vänta nu här. Nu blandar ni väl ändå ihop äpplen och morötter. Eleven blev ju dömd för misshandel. Det som debatteras äe att rätten inte dömde ut skadestånd. Hur har det med invandring att göra?
    För vissa är det svaret på allt ont som sker i Sverige.
  • Fiona M
    Liberate tuteme ex inferis skrev 2012-05-25 10:08:45 följande:
    För i tiden hade lärare en gäng av metoder att sätta bråkiga elever på plats och kunna fortsätta undervisningen

vad tänker du på?
  • Liberate tuteme ex inferis
    Bollhav skrev 2012-05-25 21:04:20 följande:
    Dömd? På papper kanske då straff uteblev.
    Vad hjälper domen läraren i frågan som får återgå till jobbet och möta sin förövare med ett hånleende på läpparna och "låt det bli en varning för dig".

Agnescecila skrev 2012-05-25 20:48:41 följande:
    Precis min tanke, vi har tagit bort allt vad har gjort lärare till auktoritet och respekterat yrke, förstår inte hur undervisningen ska genomföras om det är elever som sätter villkor.

Sen behöver ni inte haka upp er på att jag ser mångkulturen som en stor del i det hela, på min tid så såg det lite annorlunda ut mot vad det är nu.
    På min tid skulle eleven få kokt stryk om han skulle få för sig att vråla läraren i huvudet "du razzist jag knulla din mamma fattta doooo"
    Idag är det vanligt förekommande i många områden och lärare backar skamset för att inte få den etiketten på sig. 
    Trenden ser man redan av några få inlägg i tråden, jag drar upp ett fruktansvärt övertramp och ren hån mot ett redan utsatt yrke medan vissa här viftar bort med och börjar genast försvara mångkulturen.

Men låt oss skita i just den delen av min ts och koncentrera oss på händelsen i frågan. 
    Förövaren vad jag förstår var en svensk ...

• Velouria
    Liberate tuteme ex inferis skrev 2012-05-25 21:39:40 följande:
    Dömd? På papper kanske då straff uteblev.
    Vad hjälper domen läraren i frågan som får återgå till jobbet och möta sin förövare med ett hånleende på läpparna och "låt det bli en varning för dig".

Precis min tanke, vi har tagit bort allt vad har gjort lärare till auktoritet och respekterat yrke, förstår inte hur undervisningen ska genomföras om det är elever som sätter villkor.

Sen behöver ni inte haka upp er på att jag ser mångkulturen som en stor del i det hela, på min tid så såg det lite annorlunda ut mot vad det är nu.
    På min tid skulle eleven få kokt stryk om han skulle få för sig att vråla läraren i huvudet "du razzist jag knulla din mamma fattta doooo"
    Idag är det vanligt förekommande i många områden och lärare backar skamset för att inte få den etiketten på sig. 
    Trenden ser man redan av några få inlägg i tråden, jag drar upp ett fruktansvärt övertramp och ren hån mot ett redan utsatt yrke medan vissa här viftar bort med och börjar genast försvara mångkulturen.

Men låt oss skita i just den delen av min ts och koncentrera oss på händelsen i frågan. 
    Förövaren vad jag förstår var en svensk ...
    Vilken tid gick du i grundskolan?

Under min tid i grundskolan fick inget barn "kokt stryk". Alls! De fick härja hur fritt som helst, och det tycker jag speglade det svenska, moderna samhället mycket bra. Är det svensk kultur att barn får misshandla andra människor?
  • Mustig
    Velouria skrev 2012-05-25 22:46:23 följande:
    Vilken tid gick du i grundskolan?

Under min tid i grundskolan fick inget barn "kokt stryk". Alls! De fick härja hur fritt som helst, och det tycker jag speglade det svenska, moderna samhället mycket bra. Är det svensk kultur att barn får misshandla andra människor?
    Varför ignorerar du hur det ser ut i dagens mångkulturella skolor? Varför ignorerar du hatbrott emot fina och skötsamma svenska elever utförda av invandrare?

Vad tycker du om segregationen som den vansinniga och utomeuropeiska invandringen ger utlopp för?

www.debatthuset.com/forums/showthread.php

Vad är ditt motiv till att rättfärdiga hat och orättvisor? Är du själv utlänning? Är din partner utlänning eller har du/ni adopterat?

I dessa fall har jag viss förståelse men om du är en vanlig S,MP eller V sympatisör tycker jag du bara är obotligt korkad och bör vara i stort behov av kunskap. skaffa de !
  • Velouria
    Mustig skrev 2012-05-25 22:57:14 följande:
    Varför ignorerar du hur det ser ut i dagens mångkulturella skolor? Varför ignorerar du hatbrott emot fina och skötsamma svenska elever utförda av invandrare?

Vad tycker du om segregationen som den vansinniga och utomeuropeiska invandringen ger utlopp för?

www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=1...

Vad är ditt motiv till att rättfärdiga hat och orättvisor? Är du själv utlänning? Är din partner utlänning eller har du/ni adopterat?

I dessa fall har jag viss förståelse men om du är en vanlig S,MP eller V sympatisör tycker jag du bara är obotligt korkad och bör vara i stort behov av kunskap. skaffa de !
    Varför ignorerar du att inte alla svenska elever är fina och skötsamma? 

Segregering förekommer, både från invandrares håll och från svenskars. 

Se det från båda hållen om du kan.

Och sluta gnäll så mycket om folks partitillhörighet kontra deras intelligens. Det tillför inget i debatten, kära du.
  • Velouria

Ursäkta, men vad är det för sajt du länkar till, Mustig? En person som värnar så mycket om bildning och intelligens bör veta bättre än så. Har du inte lärt dig att använda bättre källor genom alla åren du studerat på universitetet/högskolan?

• Mustig
    Velouria skrev 2012-05-25 23:01:32 följande:
    Ursäkta, men vad är det för sajt du länkar till, Mustig? En person som värnar så mycket om bildning och intelligens bör veta bättre än så. Har du inte lärt dig att använda bättre källor genom alla åren du studerat på universitetet/högskolan?
    Ok så nu vet jag att du är ond. Trist!

Angående länken så vet jag mer än vad journalisten skrev då jag har mycket stor inblick i denna skola personligen.

Som du kan läsa här så vägrar dessa muslimska nybyggare att delta i hela 6 olika ämnen ifrån läroplanen och man kan väl då anta i samma veva att integrationen i det Svenska samhället är en katastrof och jag vet också att INGEN  av dessa arbetar idag?

www.lindelof.nu/index.php/2009/11/tragedin-i-stromsund/

Sexualundervisning,religion,idrott,simning,bild och musik är dom ämnen som dessa muslimska barn förvägras att delta i utifrån kulturellt förtryck. Är du ond eller kan du förstå behovet av en assimileringsprincip i Sverige? Om inte? Finns det fördelar för vårt land att acceptera extrem segregation?

Om du inte tycker att kulturellt förtryck är bra? Varför röstar du isåfall på ett parti inom sjuklövern som alla värnar om att ett kulturellt kvinnoförtryck hör hemma i Sverige?

Vad är enligt dig felet med en ansvarsfull invandringspolitik med en tillhörande assimileringsprincip?

Strömsund är ju även nu välkänt exempel i gammelmedia efter denna händelse och faktum var att denna Imam var en extremist som levde på svenska skattepengar? Hmm strukturell rasism tro?Vänsterpartiet 2014?

www.realisten.se/2012/02/23/den-uzbekiske-imamen-obidkhon-nazarov-skjuten-i-stromsund/
  • Velouria
    Mustig skrev 2012-05-25 23:39:29 följande:
    Ok så nu vet jag att du är ond. Trist!

Angående länken så vet jag mer än vad journalisten skrev då jag har mycket stor inblick i denna skola personligen.

Som du kan läsa här så vägrar dessa muslimska nybyggare att delta i hela 6 olika ämnen ifrån läroplanen och man kan väl då anta i samma veva att integrationen i det Svenska samhället är en katastrof och jag vet också att INGEN  av dessa arbetar idag?

www.lindelof.nu/index.php/2009/11/tragedin-i-.../

Sexualundervisning,religion,idrott,simning,bild och musik är dom ämnen som dessa muslimska barn förvägras att delta i utifrån kulturellt förtryck. Är du ond eller kan du förstå behovet av en assimileringsprincip i Sverige? Om inte? Finns det fördelar för vårt land att acceptera extrem segregation?

Om du inte tycker att kulturellt förtryck är bra? Varför röstar du isåfall på ett parti inom sjuklövern som alla värnar om att ett kulturellt kvinnoförtryck hör hemma i Sverige?

Vad är enligt dig felet med en ansvarsfull invandringspolitik med en tillhörande assimileringsprincip?

Strömsund är ju även nu välkänt exempel i gammelmedia efter denna händelse och faktum var att denna Imam var en extremist som levde på svenska skattepengar? Hmm strukturell rasism tro?Vänsterpartiet 2014?

www.realisten.se/2012/02/23/den-uzbekiske-ima.../
    Nu vet jag att du är en religiös extremist utifrån dina val av uttryck. Ännu mer scary!
  • Mustig
    Velouria skrev 2012-05-25 23:47:42 följande:
    Nu vet jag att du är en religiös extremist utifrån dina val av uttryck. Ännu mer scary!
    Nja jag är faktiskt bara en vanlig sekulariserad Svensk som vill Sveriges bästa.

Ditt svar tyder tyvärr på att du är emot
Svar på tråden fritt fram att spöa upp lärare