• lyckan2008

Hjälp!!!!! nån som fått ok till allergimedicin mot pollen mm ????

har någon fått klarteckan att äta allrgimedicin mot pollen o gräs o dyl ???   jag har fått ok till Iivostin nässpray, men jag behöver tabletter oxå.   är helt körd idag o det baar rinner överallt i huvet o dte kliar i hals o öron. blir tokig snart.  apoteket rekomenderar inget annat än dte som står på packsedeln o 1177 säger samma sak. Men har NÅGON fått JA till nåt annat än tavegyl??? 

• Svar på tråden Hjälp!!!!! nån som fått ok till allergimedicin mot pollen mm ????
  • jesand

Jag tar clarityn, vilket både bm och läkaren sa var helt ok :)

• niky40

Japp loratadin går jättebra!

• cloudberry79

Prata med en läkare på MVC! Jag har fått okej för loratadin, tex Clarityn.

Sur, grinig och på smällen.
  • Magriffe

Japp, fått ok av bm o dr till clarityn o lortadin. O vid nöd, rhinocort.

• Saaw

Jag fick ja till clarityn och kestin o loradatin av min BM ! Och har ätit det ganska länge nu .

• cloudberry79
    Lillisen1 skrev 2012-05-27 14:31:54 följande:
    Jag fick utskrivet Tavegyl!!
    thebigmamma skrev 2012-06-06 23:39:42 följande:
    Tavegyl, riktigt bra!
    Fast nu frågade ju TS om något annat än Tavegyl. Den har ganska jobbiga biverkningar för oss som reagerar på den, tex kan jag inte köra bil eller liknande om jag äter Tavegyl eftersom den gör mig yr och otroligt trött, så jag nästan inte kan hålla ögonen öppna.
    Sur, grinig och på smällen.
  • Päron1986

Den enda jag fick ok till var tavegyl, men jag försöker att klara mig ändå för jag kan inte bli hur trött som helst (jobbar natt).

• culluss

Nyfiken på den frågan med.  Äter vanligtvis en massa mediciner (svår allergi)  men nu får jag bara tavegyl och livostin nässpray och ögondroppar vilket inte hjälper alls!!   Har hört flera gånger med min läkare och barnmorska om jag kan få något annat men nej...   

• Bright Eyes

Förra sommaren fick jag utskrivet en nässpray som heter Avamys, den har tagit bort mina pollenbesvär nästan helt. Den rekommenderar jag verkligen!

• Längtan

Min barnmorska sa att det går bra att ta Cetirizin.
    Hon sa även att det står en sak på tabletternas bipacksedel men barnmorskorna får annan info från läkemedelsföretagen. 

• GeRDiS

Cetrezin har jag oxå, min allerlog lovade på heder och samvete att dem var helt ok under graviditet!!! Hade tavegyl förr, men dem var värre än sömnpiller för mig

• Rosa pantern

Jag äter cetirizin dubbel dos som jag fått ok av läkaren. Tavegyl fixar inte jag för jag blir helt dåsig. Lycka till!

Svar på tråden Hjälp!!!!! nån som fått ok till allergimedicin mot pollen mm ????