• FixarFrasse

Bidrag för studiecirkel/förening

Vi är ett gäng som tänkte starta en studiecirkel/förening.
    Förr har det funnits möjlighet att få vettiga bidrag för detta.
    ABF, Folkuniversitet, Medborgarskolan o s v kan ju ge stöd i form av lokaler, viss litteratur o s v.
    Vi har tillgång till lokaler så vi hade mer funderingar på ifall man skulle kunna söka bidrag på annat sätt, t ex för att kunna bekosta någon föreläsare och dylikt.

Någon som har några nyttiga tips eller erfarenheter? 

• Svar på tråden Bidrag för studiecirkel/förening
  • katalysator

Studieförbunden kan ofta ge rena pengar också. Det varierar mellan olika orter så jag kan inte ge några konkreta tips. ABF och Studiefrämjandet är de jag haft mest med att göra, och de kan ofta vara lite luddiga och man får pressa dem hårt för att få reda på vad man kan få hjälp med egentligen Tungan ute Jag har hört av bekanta att http://www.bilda.nu/ kör med lite rakare puckar, men har inte gjort något ihop med dem själv.

• katalysator

Angående föreningsstöd så hänger det mycket på vilken ålder det är på er, var ni bor och vad ni vill göra. Föreningsbiten har jag ganska bra koll, så skriv gärna lite mer detaljer här eller i PM så kan jag försöka komma med några tips.

• FixarFrasse

Kanon!
    Föreningsstöd blir säkert svårare, ingen under 25 och ingen över 60 i det här gänget, så aktivitetsstöd o dyl är vi såklart torsk på.
    Vi pratar om ca 10 personer som vill fördjupa sig lite i diverse tekniska produktions- och hantverksmetoder.  
    Alla tips intressanta. 

Svar på tråden Bidrag för studiecirkel/förening