Khaleesi skrev 2012-05-25 15:44:49 följande:
Om sambon aldrig har varit ifrån dig och gjort något på egen hand de senaste sex åren, så är det kanske på tiden nu!
Håller med dig , men jag förstår TS känsla oxå , det är inte bara att han eller hon vill hitta på något , utan sättet , att de helt plötsligt är så ivriga , som en liten unge som vet att han eller hon ska få en leksak imorgon... svårt att förklara med det är något i sättet som gör att man får en konstig känsla över det.
Är det inte just så magkänslan fungerar ?
Att vårt undermedvetna upptäcker något , hur subtilt det än må vara som inte riktigt stämmer med det normala som vårt medvetna inte uppfattat och då skickar vårt undermedvetna signaler till vårt medvetna i form av en konstig känsla...en magkänsla helt enkelt.
I mitt fall stämde mina föraningar , exfrun var sååå ivrig att få åka iväg på den där jobbresan som bara råkade vara med övernattning , och det bara råkade bli att hennes manliga kollega oxå hade bokat in sig på samma resa , ojdå vilket sammanträffande... hon hade åkt på många resor tidigare utan att jag tänkt reagerat på det , men just denna gång var det något i hennes sätt som fick mig att hajja till...och mycket riktigt , de knullade skallen av sig på den resan , vilket senare resulterade i en skilsmässa.
Det behöver alltså inte vara något , men det kan oxå vara det... svårt att säga.