banantelefon skrev 2012-05-31 05:23:47 följande:
Hallå!
Jag testade lchf under en månads tid då jag har ca 10 kg jag vill bli av med.
Jag var stenhård och åt ingenting med ett kolhydratvärde högre än 4 gr/100 gr. Jag gick upp 1 kilo under dessa 4 veckor :(
Snacka om att tappa sugen då!!
Gick tillbaka till måltidsersättning som jag lyckats med innan, men det är jobbigt att inte äta.
Så jag rådfrågade lchf-klubben (finns på fb) och där trodde man att jag helt enkelt ätit för stora portioner.
Jag frossade i mat precis som någon här ovan skrev och det passade inte mig alls.
Nu har jag hoppat på tåget igen med regelbundna små portioner och med träning ca 5 dagar i veckan och hoppas det fungerar denna gång :)
Den första veckan åt jag väldigt mycket. Det var nog för att kompensera sötsuget. Men nu blir jag mätt mycket snabbare. Men eftersom jag inte blir direkt hungrig, så äter jag sällan men ganska mycket. Jag kanske ska minska ner till små portioner.. Om du tränar fem dagar i veckan, så går du väl ner bara av det!
Duktig du är!

Isabell012 skrev 2012-05-31 09:32:19 följande:
Hänger på i tråden!
Vill du gå ner i vikt bör du börja med max 20 kolhydrater / dag oavsett kolhydrater/100g. Om du tex dricker mjölk så kommer du snabbt upp i dagsdosen och går därmed ej ner i vikt.
Själv har jag hållt på sen i mitten på mars och mår riktigt bra. Första veckan hoppade jag upp och ner på vågen men bestämde mig sen för att INTE väga mig. Man blir så besviken om vikten står stilla.
Jag uppskattar min viktnedgång till ca 7 kilo. Det syns rejäl skillnad, kläderna har blivit rejäljt större. Framför allt så mår jag SUPERBRA, är aldrig sötsugen, inte jättehungrig etc etc.
20 gram låter som en smart idé, nu håller jag mig till 4-5%, men jag ska testa din metod
Jag mår också mycket bättre nu än innan, är gladare, känner mig inte lika fet och kroppen mår bättre.. Men jag har nog knappt gått ner nåt! 7kg är jättebra!! Superduktigt av dig!