• poker face

Finnar på vårtgården?!

Jag har fått finnar på vårtgården på höger bröst, som går att klämma och så kommer det ut som något slags vitt.. ja ni vet. Vad är detta?! ALDRIG i mitt liv haft detta förut :O

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 19:50
    Glömde nämna att mina bröst också är rätt ömma och känns liksom "spända".

• Svar på tråden Finnar på vårtgården?!
  • nalleryd

Är du gravid?? För jag fick något som liknade finnar när jag var gravid förra gången, Men fick höra att det var mjölkgångar. Men är du orolig kan du alltid prata med dig BM eller din VC

• Anonym
    nalleryd skrev 2012-05-25 20:00:56 följande:
    Är du gravid?? För jag fick något som liknade finnar när jag var gravid förra gången, Men fick höra att det var mjölkgångar. Men är du orolig kan du alltid prata med dig BM eller din VC
    Jag vet inte ännu, har inte tagit något graviditetstest men det finns en chans att jag kan vara det eftersom jag har haft oskyddat sex. Vet inte om det är finnar, men det liknar finnar i alla fall. Och det luktar lite konstigt också :-S Har tänkt köpa ett eller två test för att kolla om det kan vara så att jag är gravid, men ville fråga här först och se om det var någon som kände igen sig!
  • poker face

Oj, råkade visst skriva inlägget innan som anonym :P Är det någon mer som känner igen detta? Kan det vara en graviditet??

• LillStinis

Jag har så nu och är gravid. Var så även de två förra graviditetetna.

• Anonym

Så fick jag första gången jag var gravid. Det har sen dess inte försvunnit. Det är 14 år sen.

• poker face

Tack så hemskt mycket för svaren! Jahaja, bara att köpa ett test då..

• Nathalie8908

Jag har också prickar på vårtgårdarna, jag är gravid.. :) brösten var typ det första som ändrades på mej.. :p

• poker face

Okej, där ser man. Fler som upplevt detta! Ska bli spännande att se vad testet visar.. :-P

• Lindha B

Jag är gravid och började också få som små "finnar/vita prickar" som jag klämde på och set kom ut vitt, som på pormaskar nästan. Tog upp detta med min bm men hon sa att det var, fan nu tappade jag ordet. Men det hade att göra med att brösten svullnat så under grav och att det inte var någon fara. Irriterande att jag tappade ordet nu haha

• nalleryd

Jag är gravid med andra nu och jag har det denna gången med men mina har med försvunnit så fort jag slutat amma med första, återstår väl att se om de försvinner denna gången.

• poker face

Tack för alla svar, det uppskattas! Köpt ett test idag, är så himla nyfiken men tänker vänta tills på lördag morgon åtminstone och testa då

• Anonym

Det har jag imellanåt. Körtlar som inte tömmer sig själv.

Inte gravid.

• Anonym (Tutte)

Hej flickor! "finnarna" ni skriver om är inte finnar utan en slags talgkörtlar som heter Montgomerys körtlar
    Dessa påverkas av hormonet östrogen och blir därför tydligare när man är gravid, man måste dock inte vara gravid för att ha tydliga körtlar. Här kan man läsa mer:  http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5rtg%C3%A5rd

• poker face
    Anonym (Tutte) skrev 2012-05-28 22:01:44 följande:
    Hej flickor! "finnarna" ni skriver om är inte finnar utan en slags talgkörtlar som heter Montgomerys körtlar
    Dessa påverkas av hormonet östrogen och blir därför tydligare när man är gravid, man måste dock inte vara gravid för att ha tydliga körtlar. Här kan man läsa mer:  sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5rtg%C3%A5rd
    Okej, där ser man! Man lär sig något nytt varje dag =) Dessa tydliga knottror (körtlar, ja vad det nu är) har kommit nu helt plötsligt, vilket är för mig ett mysterium. Aldrig haft dessa förut vad jag kan minnas. Får se om det kan bero på graviditet eller om det är något annat!
  • poker face

Kunde ju såklart inte hålla mig, så jag testade mig. Det var negativt, som jag trodde. Känner mig lite besviken :/ Möjligheten finns ju att jag testade för tidigt också.. Ska prova igen om någon vecka eller två.

• poker face
    poker face skrev 2012-05-29 10:54:06 följande:
    Kunde ju såklart inte hålla mig, så jag testade mig. Det var negativt, som jag trodde. Känner mig lite besviken :/ Möjligheten finns ju att jag testade för tidigt också.. Ska prova igen om någon vecka eller två.
    Saken är ju den också att jag fortfarande har jätteont i brösten, trots negativt test. Hoppas det var för tidigt bara.. Har haft en mensliknande blödning, men det var mindre än vad jag brukar ha och höll bara i sig 3-4 dagar. Brukar blöda minst en vecka eller mer i vanliga fall. Har haft mensvärk i över en veckas tid också, men vet inte om det är just mensvärk eller något annat :-S Blir tokig på detta!
  • anonym9818

jag har det och är inte gravid... haft det ett tag nu ? vad kan man göra åt det ? eller vad är det exakt?

Svar på tråden Finnar på vårtgården?!