• fiiinally

Namn som liknar Sophie, Siri, Isabelle?

Andra gången jag startar en namn tråd, försökte sist hitta något fornnordiskt eftersom det är det min sambo helst vill ha men han gillar ingenting så nu skiter jag det. Tänkte istället se om ni har några namn som liknar mina favoriter?

Favoriterna är:
    Sophie/Sofia
    Siri
    Isabelle

Jag tänker mig att vår flicka kommer att se ut ungefär som Suri Cruise om man går på hur vi såg ut när vi var små, runt ansikte, massa mörkt hår, lite asiatiska ögon. Om det hjälper något haha.

Och så måste det låta bra på både Engelska och Svenska, och sen egentligen Isländska också men räknar inte med att alla vet hur det kommer att låta ^^ Så kör på Svenska och Engelska!

• Svar på tråden Namn som liknar Sophie, Siri, Isabelle?
  • Nyfiken gul

Iris

Iréne

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Tainted

Ia (ia) tycker jag är fint, eller Ina.
    Jag var inne på att döpa min dotra till Siri men det hade blivit så konstigt med efternamnet, hade låtit som Sri Lanka :D Så det blev Sofia, men hon kallas av alla för ia :)

Hade det dock inte varit så att en väldigt nära vän hette Ina så hade min lilla nog fått heta det annars.   
    andra förslag är Liv, Idun, Bella, Sabina.

• Nyfiken gul

Beatrice

Cecilia

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Tainted

Eller Viktoria. Eller rentav Sofia Viktoria som min haha. På latin betyder det Den vise (sofia) segrarinnan (viktoria).

• Dixie
    Nyfiken gul skrev 2012-05-25 20:24:16 följande:
    Iris
    Iris tänkte jag också på!

Lily
    Isadora
    Ester 
  • fiiinally

Åhh tack för alla förslag! Ska visa min sambo och se om det är något han nappar på. Lily har jag faktiskt haft på listan innan men kommer inte ihåg vad han sagt om det.. Av dom ovan vart nog Lily, Iris, Cecilia, Bella dom som klickade mest. Ia var fint men kan nog tänka mig det mer som förkortning på Sofia som du skriver :) Skriv gärna fler om ni kommer på! 

• elles mamma

Nicolina
    Isabella
    Nora
    Eleonora
    Nathalie
    Linnea
    Aurora
    Rebecca
    Anastasia
    Emelina   

• jjustmee

Isabel
    Amelia
    Irma
    Lovis
    Cornelia
    Sophia
    Elise
    Joline
    Viola
    Lily
    Lea
    Emily
    Alexa
    Meja
    Lilou

• fiiinally
    jjustmee skrev 2012-06-25 12:57:27 följande:
    Isabel
    Amelia
    Irma
    Lovis
    Cornelia
    Sophia
    Elise
    Joline
    Viola
    Lily
    Lea
    Emily
    Alexa
    Meja
    Lilou
    Isabelle är faktiskt på min topplista redan! :) Men sambon är inte helt såld, har fått honom att gå med på att testa när hon kommer och se hur det känns.

Amelia gillar han mycket men känns inte riktigt rätt för mig. Har inte en endaste gång lyckats hålla koll på namnet Amelia. Säger alltid fel t.ex. Amalia/Amelie etc. Kanske om det känns rätt när hon kommit!

Irma/Cornelia/Joline/Viola/Lea/Alexa/Meja/Lilou känns inte als rätt på min sida, får kolla med sambon vad han tycker!!

Emily är fint men mina föräldrars katt heter så, Lovis har jag testat men fått rakt nej. Sophia heter hans ex, därför jag försöker sälja in Sophie istället, annars är det en favorit. Elise tycker jag är fint men känns inte rätt. Lily har jag testat men går inte hem hos mannen :(:(

Vi har lagt till Heather som maybe, tror ni det hade uttalats konstigt på svenska??      

Svar på tråden Namn som liknar Sophie, Siri, Isabelle?