• Ysmania

snart skär jag nog sönder grannens studsmatta...

Snart går jag nog totalt "Falling down" på grannens studsmatta; vi bor i parhus och delar trädgård, och varje kväll vid tja halv åtta-åtta tiden går grannarna ut och hoppar studsmatta... Ungefär då som vi som bäst försöker natta vårat otroligt svårlagda barn, med andra ord...
    Inte bara tonårsbarnen hoppar, utan mamman oxå. I en timme ungefär.

Jag vet, det kunde vara värre - men man blir ju lätt skogstokig av hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-hopp-

Funderar seriöst på att sätta på en jädrigt grovporrfilm (jag misstänker att dom kan se in på våran tv när dom hoppar) och gå ut på framsidan Demon.
    Eller kanske inte.

• Svar på tråden snart skär jag nog sönder grannens studsmatta...
  • Agnescecila

Har du tagit ett snack med dom? Dom vet kanske att det stör eller hur störande det är.

• Snösparv

Hahah, lite komiskt är det! Kollade på hus igår och jag är för kort för att se över till grannens tomt, bad sambon kolla efter studsmattor - fanns inga så vi kanske blir spekulanter då Flört

Kanske ni kan prata med dem? Eller knyta näven i fickan tills säsongen är över om ett par månader...

• Medusan

Coolt med en mamma som leker tillsammans med sina barn Solig

Hur som helst, om du inte sagt något till dem så kan du ju inte förvänta dig att problemet ska lösas.

• Loriyana

Åh känner igen mördartankarna! Minns när min dotter var liten...och extremt känslig för ljud. Jag fick spel varje kväll då det var dags att lägga henne! Blev vansinnig på människor som väsnades.

Tack och lov är dottern äldre nu och somnar trots ljud....och jag kan slappna av lite mer  

• Ysmania

nej, det har jag ju faktiskt inte gjort, risken är att jag säger för mycket - (som att ta väck studsmattejäveln) och inte klarar att hålla mig saklig. Tycker att studsmattor är djävulens straff till husägare och önskar verkligen att grannarna ska tycka att deras barn är för gamla för detta nu, dom är 12 och 17 år...
    Vi håller tummarna på att dom ledsnar.

• Fru Bult

Förstår dig! Men kanske du kan ta upp det till diskussion med dem och förklara läget? De kanske är öppna för att hoppa en annan tid?

• Ysmania
    Loriyana skrev 2012-05-25 20:47:41 följande:
    Åh känner igen mördartankarna! Minns när min dotter var liten...och extremt känslig för ljud. Jag fick spel varje kväll då det var dags att lägga henne! Blev vansinnig på människor som väsnades.

Tack och lov är dottern äldre nu och somnar trots ljud....och jag kan slappna av lite mer  
    Jag tror dessvärre att det mest är jag som störs av hopperiet, barnet verkar somna ändå, jag gnisslar desto mer tänder.
    Snart börjar party-student-strandfest-tiden, då får vi se om det håller i sig...
  • Loket

Ta och prata med dina grannar först innan du gör dig skyldig till skadegörelse det är dels kriminellt och framförallt lär det ej gagna er framtida grannsämja, kanske de kan flytta studsmattan så den ej stör er lika mycket eller så kan de kanske hoppa vid andra tider.

• Ysmania
    Loket skrev 2012-05-25 20:50:17 följande:
    Ta och prata med dina grannar först innan du gör dig skyldig till skadegörelse det är dels kriminellt och framförallt lär det ej gagna er framtida grannsämja, kanske de kan flytta studsmattan så den ej stör er lika mycket eller så kan de kanske hoppa vid andra tider.
    jag kommer ju inte göra nån skada med deras #*#%# studsmatta - det är ju bara fantasier! *mig själv smygandes ut en mörk kväll med okuleringskniven (vass och böjd) i högsta hugg* Mohaahhaaa!
Svar på tråden snart skär jag nog sönder grannens studsmatta...