Min andrahandshyresgäst vägrar ge mig min post!
Hej
Vi har en lägenhet som vi hyrt ut till en föredetta vän. När vi sa upp henne så vägrade hon ta emot uppsägningen och vi kunde inte få någon påskrift för hon höll sig undan. Tillslut skickade vi ett rek.brev och det är enligt lagen fullgått men nu sista månaden av hennes hyrestid så kommer vi allihop (jag, min man och hyresgästen) stå skrivna på den adressen då vi skall flytta tillbaka till den när hennes tid går ut. Nu till problemet att till den adressen som hon tidigare har skickat min mans post (dvs. min adress) kan hon ej längre skicka något till då den är såld och vi inte har någon annan adress än den vi skall flytta tillbaka till (dvs. den hon hyr) Vi kommer tillfälligt att bo med min syster men min man kan inte göra en tillfällig eftersändning då man bara får göra det i sex månader och när den gick ut så kom posten till henne och nu kommer även min post att komma till henne i en månad och vi har då bett att få hämta den 1ggr i veckan men detta går hon inte med på då det "stör henne i hennes liv" vi behöver ingen bestämd tid utan bara en gång i veckan när det passar lixom men icke! hon säger då att hon tänker lägga den på sitt jobb, ett öppet kontor där det är skiftarbete och ingen har ett eget skrivbord så kan vi hämta den där. Jo det hade kunnat funka om det vore så att det var en liten skara med människor som jobbar där men det är 75st! Jag är inte helt bekväm med det upplägget så jag sa att jag kan ge henne stora kuvert frankerade, adresserade och klara som hon kan lägga posten i så att den kommer till min syster 1ggr/v men det tänker hon minsann inte göra för det blir "ett för stort intrång i hennes frihet" Har hon rätta till detta? att neka oss vår post? Att lämna vår post på ett relativt obevakat ställe utan vårt godtycke?
Hittar inget i lagen om detta så jag vet inte vart eller hur jag ska hitta ett svar! Vet ni vad som gäller?
Mycket tacksam för svar!