• KristenTjej84

    Du som minns dina drömmar

    Vad brukar du drömma om när du sover?
    jag har alltid varit fascinerad av just drömmar.



     
  • Svar på tråden Du som minns dina drömmar
  • springislovely86

    Om saker som jag vill ska hända tex bröllop, barn, husköp m.m. och om de saker som jag absolut inte ska hända tex dödsfall av någon som står mig när, sambon är otrogen, mina barn dör, jag kan inte få barn.

  • HWR

    När jag var gravid så drömde jag ofta att jag drack öl eller vin..för att sen komma på att jag var gravid!
    Nu drömmer jag om allt möjlig...sånt som händer i vardagen mest. 
    När jag är stressad så drömmer jag alltid att jag blir jagad!! :O  


  • Twiist3d

    Drömmer alltid mardrömmar. Varje natt, de senaste åtta åren!
    Mest om matt jorden ska gå under. {#emotions_dlg.djavulsk}


    If someone's trying to bring you down, it only means that you're above them.
  • Mimmi77

    Jag drömmer ofta om platser som inte finns och ofta återkommande drömmar. Vissa har jag drömt om se jag var barn!

    Ibland sover jag lätt sömn och då drömmer de konstigaste saker, vaknar och fortsätter drömma samma dröm om och om igen!

  • taquine

    När jag som ung knappt åt något drömde jag ofta om mat (pizza och semlor) nu de senaste åren har jag ofta drömt  att jag tappar bort min mobil och i jakten på den träffar jag alltid på  en man med fruktansvärda ögon , hatisk blick  och känslan av att han vill döda mig . Hemskt!! Han har dykt upp i flera år och jag vet inte vad han kommer ifrån. Vaknar alltid innan det händer något, men att vakna skrikande från en mardröm och skrämma hela familjen är inte roligtRynkar på näsan


    Bryt inte ensam Bryt ihop
  • Twiist3d
    Twiist3d skrev 2012-05-26 13:08:43 följande:
    Drömmer alltid mardrömmar. Varje natt, de senaste åtta åren!
    Mest om matt jorden ska gå under. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Sen har jag drömt drömmar som "slår in".
    T.ex, jag och min mamma hade exakt samma dröm, samma natt om att hennes mamma/min mormor skulle dö. Några dagar senare så dog hon =( Usch..
    If someone's trying to bring you down, it only means that you're above them.
  • springislovely86

    Jag har oxå drömt drömmar som senare visar sig att slå in.
    Har jag en tuff period, stressad eller orolig så drömmer jag ofta jobbiga drömmar.

  • mycketsaft

    Jag har ofta otrevliga drömmar, att jag blir jagad av någon som ska döda mej, det kan ligga döda kroppar lite här och var, se mina syskon avrättade tex genom hängning eller mammas skinn som strimlas i någon maskin. Ibland att min son är försvunnen eller att min sambo lämnar mej eller dör. Oftast måste jag och min familj fly och det är i princip alltid någon som försvinner eller hamnar på efterkälken som jag måste försöka rädda. Sen kan jag såklart drömma "vanliga" drömmar oxå, typ att jag går och handlar eller jobbar.

  • KristenTjej84

    Ojdå, vad många av er som har otrevliga drömmar.
    Jag kan också ha profetiska framtids drömmar om ändens tid, dock är ofta Jesus  med med sina ord, om att han kommer tillbaka efter att ha frälst själar och sånt.
    Även om jag även har pizza drömmar som de kallas för, ett minne från 1989 kan dyka upp i samma dröm där jag pratar med en kändis eller släkting.

    Kanske jag besöker ställen jag saknar, som farmors och farfars hus som sålts för över 10 år sedan.
    Eller så kommer känslor och tankar jag inte ventilerat under dagen, fram i drömmen under natten.
    Drömmar är fascinerande, tror att många människor har profetisk dröm gåva från Gud sedan födseln, utan att veta om det. Verkar som det, då vi lever i ändens tid och folk även som inte är kristna drömmer om ändens tid.
    Finns hopp i namnet Jesus, oavsett hur mycket krig och elände som händer i framtiden, det är jag glad för.
     

  • mammasgullar

    Kan inte riktigt i efterhand berätta om mina drömmar, dom är ofta ganska konstiga,

    Men många gånger drömmer jag om saker som slår in månader senare.
    T ex när jag var gravid för 4 år sen drömde jag om att sitta brevid en kuvös tillsammans med barnets farmor och prata, pappan låg med barnet i sängen.
    När detta sedan hände fick jag världens deja vu-känsla.

    Sonens namn fick jag från en dröm, var helt inne på ett helt annat namn, men ut kom en liten A.

    Som två exempel.
    Ofta är det drömmarna jag minns när jag vaknar som tycks slå in senare, då jag helt glömt bort dom.

Svar på tråden Du som minns dina drömmar