Morsdag, hur firar ni?
I morgon är det morsdag, brukar ni bli firade? Har märkt att man firar väldigt olika, vissa firar inte alls och vissa får en massa dyra fina presenter. Vi är väl medelmåttiga firare, brukar ofta bli en blomma och lite lotter till farmor & mormor och jag brukar också få en blomma, choklad eller lotter. I fredags sa jag till min familj att på söndag vill jag bli bjuden på mat, min man svarade jaha du menar att du vill gå ut och äta? Nej sa jag det är inget måste men jag vill ha god mat! Ingen falukorv och makaroner! (Jo falukorv och makaroner är gott, men inte på morsdag). Vi får se vad de bjuder mig på! Och om jag får en present...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-27 14:47
Idag är det morsdag! Har ni blivit firade idag? Jag fick en parasoll till altanen av mannen och barnen, helt otippat och jag blev jätteglad! I eftermiddag ska de fixa middag åt mig. Så här firad har jag nog aldrig blivit på morsdag! Svärmor fick ett lottpaket av oss men tyvärr var det ingen vinst. Min mamma är bortrest så hon har bara fått ett grattis sms får fira mer när hon kommer hem.