• Indiansommar

Morsdag, hur firar ni?

I morgon är det morsdag, brukar ni bli firade? Har märkt att man firar väldigt olika, vissa firar inte alls och vissa får en massa dyra fina presenter. Vi är väl medelmåttiga firare, brukar ofta bli en blomma och lite lotter till farmor & mormor och jag brukar också få en blomma, choklad eller lotter. I fredags sa jag till min familj att på söndag vill jag bli bjuden på mat, min man svarade jaha du menar att du vill gå ut och äta? Nej sa jag det är inget måste men jag vill ha god mat! Ingen falukorv och makaroner! (Jo falukorv och makaroner är gott, men inte på morsdag). Vi får se vad de bjuder mig på! Och om jag får en present...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-27 14:47
    Idag är det morsdag! Har ni blivit firade idag? Jag fick en parasoll till altanen av mannen och barnen, helt otippat och jag blev jätteglad! I eftermiddag ska de fixa middag åt mig. Så här firad har jag nog aldrig blivit på morsdag! Svärmor fick ett lottpaket av oss men tyvärr var det ingen vinst. Min mamma är bortrest så hon har bara fått ett grattis sms får fira mer när hon kommer hem.

• Svar på tråden Morsdag, hur firar ni?
  • Biinzan

Jag har köpt lotter, ett fint kort och en kaffemugg till min älskade mamma, sen blir det middag hemma hos henne imorgon! 
    Jag kommer nog inte få något, det gör inget eftersom att jag inte kräver något heller. Jag får ju mat hos mamma =)

Emilia, 11-04-13 <3
  • La Lola

Nix, vi firar inte såna dagar.
    Är inte uppvuxen med det heller.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Bragdoll

Blir nog inget direkt firande skulle jag tro. Möjligen kommer barnen en sväng (de är hos sin pappa) för att de vill fira mig, men för min del är Mors dag inte viktigt.

• LillaEmlaan

Jag har skickat efter ett nallebud på nallebud.se ! :)
    Dock kommer det väl inte fram förrens på måndag så jag tänkte att jag skulle gå över med en fin blomma och någon trisslott eller så imorgon Solig

• Kjellgren

Min mamma ringer jag, om vi träffas så bjuder jag på fika.

Här hemma gör vi traditionsenligt årets första rabarberpaj på mors dag. Och far och barn tar hand om disken. Precis lagom firandenivå för min del. 

• Indiansommar
    Kjellgren skrev 2012-05-26 17:09:36 följande:
    Min mamma ringer jag, om vi träffas så bjuder jag på fika.

Här hemma gör vi traditionsenligt årets första rabarberpaj på mors dag. Och far och barn tar hand om disken. Precis lagom firandenivå för min del. 
    Låter mysigt och som en lagom nivå! Vi brukar inte köpa en massa dyra saker heller. Som jag skrev iTS så skulle jag uppskatta att få middag. Är hemma och är sjukskriven och lagar mat varje dag, skulle vara gott och få sätta sig vid ett dukat bord!
  • Mimmi77

Min sambo är bortrest så min mamma kommer hit.jag har bakat en kaka och köpt tulpaner så firar vi tillsamans här med fika.

• Ely

har köpt ett kort, bakat en smörgåstårta och en vanlig, kladdkaksmuffins, chokladwoopies, drömkakor, kolakakor och munkar .. så imorrn kommer mamma och svärmor hit

• SilverEmma

Jag pyser iväg på kör-konsert på förmiddagen och när jag kommer hem tar maken med sig ungarna till sin mamma. Så jag kan spendera hela eftermiddagen med att ligga i soffan och göra ingenting! Precis vad jag önskade mig! Jag skickar väl ett sms till min egen mamma, sen träffas vi en annan dag istället.

• Eliasmamma

Sambons föräldrar kommer hit och då blir det fläskfile och potatisgratäng till middag. Tårta till kaffet därefter.

Jag vill gärna fira då det är min första morsdag som mamma :) 

• LillaEmlaan
    Eliasmamma skrev 2012-05-26 17:27:23 följande:
    Sambons föräldrar kommer hit och då blir det fläskfile och potatisgratäng till middag. Tårta till kaffet därefter.

Jag vill gärna fira då det är min första morsdag som mamma :) 
    Grattis till din första mors dag ! Solig

Själv får jag vänta till nästa år men det gör mig inget Glad
  • RocketQueen

Om inget händer idag eller inatt (man måste ju hoppas!) så får jag också vänta tills nästa år med min första mors dag. Min egen mamma har jag på så långt avstånd så det blir bara ett telefonsamtal. Trist, hon förtjänar att firas... Men om jag får bestämma så firar vi på förlossningen imorgon

• LillaEmlaan
    RocketQueen skrev 2012-05-26 17:43:30 följande:
    Om inget händer idag eller inatt (man måste ju hoppas!) så får jag också vänta tills nästa år med min första mors dag. Min egen mamma har jag på så långt avstånd så det blir bara ett telefonsamtal. Trist, hon förtjänar att firas... Men om jag får bestämma så firar vi på förlossningen imorgon
    *Håller tummarna* Flört
  • Indiansommar
    RocketQueen skrev 2012-05-26 17:43:30 följande:
    Håller tummarna!!
  • anyXX

Min manoch dottern handlade lite hemliga saker idag :) tror det blir någon liten present och nåt att äta. Min egen mamma bor långt bort men jag ringer o grattar!

flicka 2008 & pojke 2010
Svar på tråden Morsdag, hur firar ni?