• mörlin

Hur annordna den bästa möhippan??

Min bästa vän ska gifta sig!!Hjärta

Detta innebär att jag tillsammans med en annan kompis och hennes systrar ska anordna hennes möhippa. Vill naturligtvis att detta ska bli en helt oförglömlig dag för min vän. Så nu är frågan.. 

vad ska man ha med? Jag tänker att man ska ha med nånting:
    roligt
    pinsamt
    mysigt och
    party.. Någon mer viktig punkt man ska tänka på??

Funderar på att börja med mysig champagnefrukost för att sedan göra något roligt och lite pinsamt på stan, kanske sexparty eller liknande i erotikaffären. Sen vidare på någon rolig aktivitet som ridning eller liknande och sen fest.

Hur låter detta??
    Är det något ni skulle vilja ha?

Vad fick ni som är gifta göra på era möhippor?
    Vad kommer man ihåg?
    VAd vill man absolut att den inte ska innehålla??

Berätta gärna era erfarenheter och ös på med ideer på hur jag kan göra detta till hennes bästa dag som ogift!!=) 

• Svar på tråden Hur annordna den bästa möhippan??
  • SilverEmma

Var säkra på att hon uppskattar det "pinsamma". Jag hade inte gjort det. Dagen är till för den blivande bruden och hon ska minnas dagen med glädje.

• Mika86

jag va gravid då så väldigt nyktert ;)
    bowlade o sen en massage o en middag på en fin restaurang o den massagen va helt underbar o sånt jag inte skulle få för mig att göra själv (alltså köpa till mig själv)

• RocketQueen

Jag hade inte heller uppskattat pinsamheter. Mina vänner styrde bara upp roliga saker för mig, inget pinsamt alls, inget gå på stan och sälja grejer utan bara jag och mina allra närmsta vänner som tillsammans hade en riktig toppendag/kväll med roliga aktiviteter. Det allra bästa var att de hade hyrt en spa-avdelning på ett hotell som vi hade helt för oss själva vilket innebar att vi satt flera timmar i en stor bubbelpool och drack skumpa och pratade om allt möjligt. Hur mysigt som helst.

• mörlin

Men man kan ha ett sexparty i erotikaffären å bara göra "pinsamma" saker där inne som bara vi ser/vet??

• Larvig

Mitt tips är att ta reda på vad blivande bruden vill ha ut och göra på sin möhippa. Utgå från det samt från hur mycket de som deltar i möhippan vill lägga ut. Så tråkigt att planera massor som bruden sen inte vill göra eller deltagarna betala för.

Om mina vänner skulle anordna möhippa för mig nu skulle jag nog bli gladast för en helg i hyrd stuga med god mat, dryck och prat om minnen.  

• KMW

På min möhippa fick jag tio olika brev att läsa högt för mina möhippevänner under dagen. Breven var alla skrivna av killar som på ett eller annat sätt passerat genom mitt liv. Alltifrån min första pojkvän till högskoleragget till manliga vänner. Min första kärlek hade tex skrivit om hur han mindes första gången han såg mig, högskoleragget innehöll lite mer snaskiga detaljer osv. Breven hade ingen avsändare och det var min uppgift att gissa vem breven kom från. Inte alltid så lätt, men VÄLDIGT uppskattat och roligt.
    Detta är ju förutsatt att du känner till den blivande brudens historia väl och att du är redo att lägga ner lite tid på detektivjobb...

• Gummibjörnen88

På min systers möhippa åt vi först medhavd frukost vid havet och sedan åkte vi och hade femkamp. Blev en shoppingtur också och sedan åkte vi hem till min systers kompis lägenhet och drack gott och pratade innan vi drog ut på nattklubb. Väldigt roligt och uppskattat :). 

• mörlin

Nu är den äntligen färdigplanerad å jag är övertygad om att hon kommer bli helnöjd!!;) vi kommer börja med att kidnappa henne och klä henne i fina men bara lite utstickande kläder. Därefter blir det champagnefrukost i en mysig park med lekar så att vi ska lära känna varandra. Finns ingen i gänget som känner fler än 3. Vi är 10 st.;) efter det kommer vi åka och gå en danskurs i magdans som avslutas med medgavs lunch. När lunchen är intagen åker vi på spa. Vi ska få göra fotbehandlingar och bruden kommer få en helkroppsmassage. Vi kommer att sluta dagen på en restaurang i hamnen med bästa utsikten över havet i ett glasbruk men god mat och dryck.. Vad tror ni. Är det något ni skulle uppskattat??;)

Svar på tråden Hur annordna den bästa möhippan??