• hexidenten

Gå ut på en lördag ensam i Stockholm?

Ja.

Jag ska fatta mig kort. Jag har nyss ofrivilligt kommit ur ett 7 års förhållande och har nu spenderat mina helger inlåst och uttråkad. Jag vill ut och göra något, men har absolut ingen att umgås med. Vart fan går man ut som 22 årig pojk i Stockholm, ensam och lite nybörjare på singel livet? 

Denna tråd hamnade lite snett förut, jag försöker igen.

• Svar på tråden Gå ut på en lördag ensam i Stockholm?
  • Anonym (göteborgare)

Tyvärr känner jag inte till Stockholms uteliv, men jag tror att en lite mindre pub passar bra om du vill hänga i baren och  bara prata lite. Om du tycker det är svårt att prata med okända människor så gå nånstans där man dansar och musiken är så hög att man inte kan höra vad de andra säger. I så fall så får du satsa på att bjuda upp hela tiden.

• hexidenten

Jag har inte så svårt att faktiskt snacka med folk. Är rätt jävla social av mig och älskar att umgås! Problemet ligger i att jag aldrig gått ut förut. Ingen aning om vart jag ska ta vägen. Känner mig lite som en huvudlös höna som bara springer runt.

• hexidenten

Det spelar ingen roll för mig. Jag vill möta människor och prata/festa/dansa/whatever. Det känns så dött och ensamt att bara sitta inne och dega hela dagarna :)

• Anonym (Nenne)

Om du vill lära känna folk - är krogen bästa stället då? När jag går ut på krogen pratar jag bara med folk jag känner, väldigt sällan vi släpper in andra i våra samtal.

Jag har sett massor av trådar här på FL där folk söker kontakt med andra, kan det vara något? En slags "internetdejting för vänner", typ.

• Anonym (Sthlm)

Tja du har Viper room till exempel. Fri entre innan 22. Billigt i baren, Folk omkring din ålder hänger där iallafall när jag var där senast. Spelar ny musik typ, dansvänlig på ena dansgolvet samt glad musik och liknande på andra dansgolvet. Kolla deras hemsida så ser du. Ligger vid Fridhemsplan.

• Anonym

"Imperiet" på söder, vid skrapan. De har uteservering och en skitsnygg bar där man kan sitta och hänga även som ensam. Lycka till!

• KimPossible

Jag hade kört på att gå ut redan tidigt på dagen, ta en långpromenad runt stan, ut på Djurgården kanske och sen sätta sig på någon uteservering, på Josefinas hänger det en hel del yngre t ex, liksom vid båten (kommer inte ihåg namnet, förr hette den Tvillingarnas) vid Djurgårdsbron. Ta en öl eller fika, fråga andra gäster eller bartendern om bra ställen. 

Sen gå vidare genom stan (suipertillfälle att se den när den är som vackrast ju!), eller ta båten över till Slussen. Jag hade nog undvikit Stureplanskrogarna som ensam, det brukar vara rätt stelt och mycket kotterier där. Istället gå upp på  t ex Mosebacke. Där brukar man lätt kunna komma i samspråk med folk i alla åldrar. Gå vidare till Medis och någon av uteserveringarna där, fråga lite folk igen, bjuda in sig själv till lite snack runt ett bord och...tja, ungefär så till att börja med.

Nattklubbar avstår jag från att rekommendera, de flesta har säkert bytt namn flera gånger sen jag var där sist!  

Svar på tråden Gå ut på en lördag ensam i Stockholm?