• Pippilångstrump

Bugaboo, åkpåse till liggdel?

Bebisen kommer komma mitt i smällkalla vintern, kommer mest troligt bli att vi köper en Bugaboo. Men hur gör man med åkpåse i liggdelen? Tror aldrig jag har sett någon ha det, utan man ser bara folk ha locket på. Så vad har man? Eller bara köpa sittdel och använda den från start tillsammans med åkpåse och kombinerat med babyskyddet på chassit? Bebis kommer bäras väldigt mycket också.

• Svar på tråden Bugaboo, åkpåse till liggdel?
  • Kiiwii

Två kompisar till mig hade åkpåse i liggdelen till sina små. Det kommer även jag ha då bebisen kommer i slutet på december och vi ska köpa en bugaboo

Min kompis hade en åkpåse från 7 AM Enfant...skitsnygga är dom och varma och goa för dem små  

• ialia

Jag ska köpa en bugaboo och ska ha deras åkpåse i liggdelen. Bebisen kommer i oktober. Om jag har förståt de rätt så är de ett sånt material i åkpåsen som gör att dom inte blir för varma och för kalla.

• Kiiwii

självklart kan du ha bugaboos egen påse :)

• Lolli82

Jag hade bugaboo åkpåse i liggdelen. Den passar perfekt till sittdelen men går jättebra att vika upptill så passar den lika bra i liggdelen.

• Pippilångstrump

Okej, det är ju toppen. Dock kommer den blivande fadern nog inte uppskatta att det är en tiiiiiiillllll sak som måste köpas *fniss*

• Pippilångstrump

Men hur fungerar det med sittvinkeln? Blir inte det knöligt i ryggen för liten, då han/ho ligger ner? Såg nu att de hade baby cocoon också. hmmm. Bra om man bara behöver en en.

Förra barnvagnen hade jag en stokke och då behövde man två olika åkpåsar 

• Acelise

Skulle INTE säga att åkpåsen är att rekommendera i alla väder!

Vår son föddes i slutet av december 2009. Det var en sjukt kall vinter!! Hade en fårskinnsfäll i botten, sen åkpåsen och dessutom filt ibland (då snackar vi minus 20). Att ha åkpåsen när det är varmare än typ plus 10 grader är inte att rekommendera. Det blir varmt! Små barn i vagnar (som dessutom ofta täcks med filt över öppningen) kan lätt bli farligt överhettade...

• Höghus

Du kan inte lägga en nyfödd i en
    Bugaboo-sittdel. Den är ergonomisk och en nyfödd behöver kunna ligga platt på rygg. Åkpåse, Bugaboos egna eller annan funkar bra i liggdelen. Annars kan man bädda med fårskinn och tjockt täcke...

• Pippilångstrump

Lumikki. Nja. Håller inte riktigt med. Jag hade som sagt en stokke till de andra två (vis av erfarenhet vet jag att vagn används inte mycket utan de blir burna), mitt andra barn kunde inte ligga i liggdelen då han låg helt platt, så han låg i sittdelen, fötterna som i groda och lätt lutandes.

Acelise: det tror jag alla förstår, eller iaf hoppas jag det. Klart ett "plagg" inte passar på över 30deltagraders skillnad.

Svar på tråden Bugaboo, åkpåse till liggdel?