Bra spel till barn, I-pad?
Har precis köpt min i-pad och sonen vill gärna ha något kul spel. Han är 5år. Vi har en lång tågresa framför oss så jag tänkte överraska honom och ladda ner nån kul app. tips någon??
Har precis köpt min i-pad och sonen vill gärna ha något kul spel. Han är 5år. Vi har en lång tågresa framför oss så jag tänkte överraska honom och ladda ner nån kul app. tips någon??
Lego Harry Potter - det spelar mina barn så mycket och ofta de får!
Gillar han räkning och läs- och skrivspel? Knattematte och Stavningslek är bra!
Förresten, för barn som intresserar sig för bokstäver och skrivning är Skolstil toppen. Det är ett skrivprogram med talsyntes, så man hör vad man skriver - riktigt bra!
Tusen tack!!!!
Finns det något som är gratis? Har inte listat ut hur man kopplar betalkort till paren DEssutom, är det inte lite farligt om barnen råkar komma åt köpfunktionen av misstag?
När man kopplat ett kort till iTunes (jag brukar göra ett ekort som gäller i ett par månader och med ett tak på ca 200 kr) så måste du ändå logga in vid varje köp. Barn kan alltså inte råka handla av misstag!
På de barnappar vi har finns inte heller något att köpa inom apparna, utan det är en engångskostnad
Gå in i instllningar o sök reda på Begränsningar. Aktuvera detta o förbjud "köp inom program" eller vad det heter, då kan man inte köpa programuppdateringar innifrån en app.
Jag rekommenderar tillverkarna Duck Duck Moose och Toca Boca som gör roliga pedagogiska spel (alla är bra, men lämpliga för olika åldrar, från 2-7 år kanske). Dock kostar de runt 7-14 kr spel men värt varje krona.
Sony Racing är hyfsat kul barnracingspel men vuxenspelet Asphalt 6 är faktiskt roligare o bättre (min 3-åring klarar av detta avancerade spel).
SvtPlay är såklart given.
TrainConduct är kul spel där tågen ska ledas in på rätt spår.
Lite sent kanske, men vill tipsa om www.pappasappar.se