• Norrtjejjen

är det lika bra separera?

Har en 6 månaders bebis och är sambo med pappan till barnet. Är så sjukt less på att han aldrig hjälper till med nått hemma, Jag sköter ALLT städa, diska, laga mat, tvätta, även ta hand om hans dotter hela tiden. jag vet att även om man har stöttning och hjälp är det svårt hinna med sig själv, men hans sätt att inte ens vilja hjälpa till.

exempel om jag ber honom ta hand om lillan frågar han "vad ska jag göra med henne" eller så står han bara och håller henne tills jag är klar med mitt och räcker över direkt.

ibland vill jag ju duscha som jag itne hunnit med på 3 dagar, så kan han dra till med..." men jag hade tänkt duscha nu" Som han gör varje dag och om han tar henne kan han säga "men duscha snabbt då"
    Inatt var han bota och festa med sina kompisar som dagen före hela natten. och sov igår genom hela dagen. steg upp halv 7 på kvällen och drog iväg till stan med sina polare.

varje natt söver jag själv lillan. han har inget tålamod, tycker spya och bajsblöjor karar han nästan inte av. de få gånger han hkälp med blöjbytena var på BB. Han är så lat och jag så fruktansvärt less på hans lathet. jag går mest runt och är på dåligt humör.
     Han vill inte ta något ansvar alls varken vad gäller barn eller hem. Är det lika bra vi separerar? jag har pratat med honom om det här mycket, men han slår öronen till varje gång och vill inte lyssna eller ta till sig.   

• Svar på tråden är det lika bra separera?
  • Bellsiii

Men fy :( hur gammal är han? Man ska hjälpas åt med ALLT o hela tiden va iväg med dina polare e la inte ok ...

• Krafs

Berätta för honom att du funderar på att separera, eftersom han inte tar sitt ansvar som familjefar.

Sätt även upp lite krav vad som måste förändras för att du ska må bra.

Han låter väldigt ung och omogen. 

• Norrtjejjen

omogen är han men inte såå ung. nyss fyllt 35. jag känner att mitt tålamod tar slut på honom även om jag tycker så mycket om han. vi har varit tillsammans i 7 år. men efter bebisen föddes har allt blivit så mycket värre och jag trodde verkligen inte att han skulle va så här..=(

• fågelungarna

En del väljer att bli särbo, om man har känslor kvar äveb om inte vardagen fungerar ihop. Vad som blir bäst för er känner du nog själv i slutändan. Jag tycker det låter tråkigt att ha det som ni har det nu.

• Norrtjejjen
    fågelungarna skrev 2012-05-27 20:17:02 följande:
    En del väljer att bli särbo, om man har känslor kvar äveb om inte vardagen fungerar ihop. Vad som blir bäst för er känner du nog själv i slutändan. Jag tycker det låter tråkigt att ha det som ni har det nu.

ja, de kan ju va ett alternativ. nu då han nyligen blivit av med jobbet sover han till 11-12 på dagarna och jag får aldrig någon sovmorgon. jag vaknar vid 05-06 tiden varje morgon. Känner mig helt slut. samma visa nu på morgonen, då han säger att han vill sova. Ändå känner jag mig inte för snäll och säger till honom som det är att jag vaknar och kliver upp tidigt varje morgon i 6 månader nu, varför kan du inte ta henne på nån gång. Jo en morgon gjorde han ju det. han muttra, tog upp henne. Gick till vardagsrummet och satte henne i  babysitern och somna om själv på soffan!!! fastän jag sa det han skulle göra direkt byta blöja och ge lite gröt.

jag var ju såklart tvungen säga vad han skulle göra eftersom han inte visste och inte har varit intresserad av att veta tidigare. jag kan räkna upp vad som helst som han inte alls har koll på. 
  • Norrtjejjen

ungefär samma sak när han för första gången skulle försöka söva henne. hon grina och gnydde och han låg inte mot henne så hon såg om nån var där utan bakom hennes rygg. han brydde sig inte om att göra något, utan han somnade själv!!! herregud va ilsken jag blev. grejjen var det också att hon sov i sin sidokudde och hade vridit sig neråt eftersom hon låg väldigt knöligt och snett vilket resulterade i att hennes ansikte var ner mot kudden. sen dess vågade jag inte att han skulle försöka söva henne mer. men nu ligger hon själv i spjälsängen. provat en gång till då, men han låter henne bara skrika och grina och han vet inte vad han ska göra och ger upp då direkt hon börjar.

• Alvea

Nu var inte min ex-man lika illa men jag tog i alla fall det absolut största ansvaret för våra döttrar när vi bodde ihop. Men när vi sedan separerade och han inte träffade dem särskilt mycket längre så tog han sig i kragen och fick lära sig att ta ansvar. Nuförtiden har han dem varannan vecka och nu skulle han aldrig vara så oengagerad igen. Han fick växa upp helt enkelt.

Svar på tråden är det lika bra separera?