• tahira

Hur länge håller sushi ute?

Hej! Vi tänkte gå ut på picknick om en stund och köpa med oss sushi, men det är lite oenigheter angående om det är en god idé eller inte.

Vi ska alltså köpa take away-sushi, som ligger i sina papperslådor med plastlock i en plastpåse. Vädret skall bli 27C men det kommer nog vara kring 20-23C när vi går ut om nån timme. Strålande sol.

Hur länge kan den vara där i påsen utan att bli dålig tror ni? 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Svar på tråden Hur länge håller sushi ute?
  • katalysator

Jag hade köpt den på vägen till picknicken, och ätit den ganska omgående när jag kommit på plats. Längre tid är säkerligen ingen fara om fisken varit ordentligt fryst precis före tillagning, men ni kan inte veta hur länge restaurangen haft den liggandes framme så jag skulle ta det säkra före det osäkra.

• Margaux

Svettig sushi är ju inte så gott i alla fall....
    Packa med er en kylbag och några klampar som ni lägger över plastlådorna. Så håller det sig fresh och svalt. 

• tahira

Men tror ni det funkar att ha det i påsarna i en halvtimme-45 min, eller är det för länge? 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • katalysator

Nej, det är absolut ingen fara!

Svar på tråden Hur länge håller sushi ute?