• Anonym (hjälp)

Vad innebär "pneumatiska däck" till barnvagn?

Jag vill inte att ngn i min omgivning ska veta att jag snokar runt efter barnvagnar, lite hemligt med hela bebisverkstaden... Därför jag är anonym. Glad Men vad betyder det när däck är s k pneumatiska?? Har hittat en vagn som har såna däck, har frågat leverantören men blev inte direkt smartare av svaret jag fick.

Svaret var att de innehåller luft. Eh... Jaha... Ingen ventil finns till. Innebär det isf då att det är typ punkteringsfria däck? Så man slipper hålla på och pumpa och greja? 

Känner mig lite dum, jag förstår verkligen inte. Foten i munnen 

• Svar på tråden Vad innebär "pneumatiska däck" till barnvagn?
  • Frontline

Här ser du hur ett sådant däck ser ut det är med andra ord luftspalter i det...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (hjälp)

Ok, tack! Men nu fick jag ännu ett svar (då jag bad om ett mer utförligt svar) att däcket innehåller en luftslang men att det inte finns ngn ventil till. Så då kan nog pneumatiska däck vara lite vad som helst...

• Anonym (hjälp)
    Anonym (hjälp) skrev 2012-05-31 18:30:14 följande:
    Ok, tack! Men nu fick jag ännu ett svar (då jag bad om ett mer utförligt svar) att däcket innehåller en luftslang men att det inte finns ngn ventil till. Så då kan nog pneumatiska däck vara lite vad som helst...
    Här är vagnen. Det är lite olika däck på bilderna. Som menat att man ska misstörstå!
    http://www.barnvagnar-webbutik.com/produkter/tessa-duo-barnvagnar.php
  • Sixxty
    Frontline skrev 2012-05-27 13:49:47 följande:
    Här ser du hur ett sådant däck ser ut det är med andra ord luftspalter i det...

Det där däcket är ju semi-pneumatiskt dvs har luft i sig. Har det bara luftspalter är det icke pneumatiskt.

TS: Jag tror det innebär att däcket har täta luftkammare i sig.
  • Anonym (hjälp)

Sixxty, tack det känns som att det stämmer mer överens med svaret jag fick kombinerat med det lilla jag klurat ut.   Vi vill inte ha däck som kan drabbas av punktering. Men då borde de här fungera!

Svar på tråden Vad innebär "pneumatiska däck" till barnvagn?