• anyXX

Har ni uv-kläder till era barn? Vilken ålder?

Jag undrat hur länge ni haft uv-kläder till era barn? Min tvååring har uv-kläder som han hade förra året o de passar fortf. Min fyraårig har inga och jag är osäker på om det är lönt att köpa några i år. Hon är väldigt utseendemetveten och jag är tveksam till m hon kommer gå med på att tapp sig dem ändå...så trist att bråka om det. Vad tycker ni? Vi ska bara vara i Sverige insomnar, men ändå.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Svar på tråden Har ni uv-kläder till era barn? Vilken ålder?
  • Frontline

Vi köpte en uv-dräkt till grabben som är 5 år, han lär väl mest ha den när han badar skulle jag tro...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mercurialis

Nej, vi har inte UV-kläder till barnen. De är 2 år och 5 år.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • mzmaa

Nej, jag har inga uvkläder på min dotter och hon blir 2 år.

• 3 barns mamma84

Nej vi har inga uvkläer till barnen dom är 7-3-1½år gammla men JAG skulle vilja ha men vet inte var jag köper eller beställer .

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Höghus

Jag köpte till mitt första barn, men nej de blev aldrig använda. Ser till att hålla barna mycket i skuggan, smörja in dem ordentligt och vid behov ta på en lång t-shirt istället. Tänk själv vad härligt det är att få springa runt naken eller i små badbyxor och plaska...och känna vinden, solen, vattnet och den varma sanden mot huden. Jag skulle aldrig ta ifrån mina barn det och tycker faktiskt synd om alla likbleka ungar som försiktigt tassar fram i sina heltäckande plastkläder.

• Frontline
    3 barns mamma84 skrev 2012-05-27 14:32:55 följande:
    Nej vi har inga uvkläer till barnen dom är 7-3-1½år gammla men JAG skulle vilja ha men vet inte var jag köper eller beställer .
    Har du hört talas om Google?

lmgtfy.com/%C3%A4kt+barn&l=1
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • 3 barns mamma84
    Frontline skrev 2012-05-27 14:38:50 följande:
    Har du hört talas om Google?

lmgtfy.com/
    Näh jag googlar aldrig
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Martina 579

Mina barn har två uppsättningar badkläder var med upf 50, och varsin långärmad lektröja med upf 50 (houdini liquid skin). Jag är rädd för solen och vill egentligen inte använda solskyddskrämer till barnen. Jag litar inte heller på att solkrämerna verkligen skyddar mot cancer, och inte bara mot rodnaden. Ändå tar jag lite solkräm på händer och näsa så här i början. Jag låter dem vara nakna i solen i 10 minuter om dagen i början av sommaren och sedan ökar jag långsamt tiden. Jag vill att de ska bli bruna på sikt, så att de har ett naturligt skydd i slutet av sommaren. Gården på deras förskola har jättelika träd och nästan hela ytan är behagligt lummig och skuggig. Då kan de ha T-shirt och kortbyxor. Men om de ska ut på utflykt så har de soltröjorna på och långa tunna bomullsbyxor.

Jag köpte houdini lektröjor för att reklamen lovar att tröjan ska kännas sval och mjuk mot huden. Jag tycker att det verkar stämma. Badkläderna av andra märken (sunblock och pop) är mer obekväma.   

Jag hade en kompis som dog i hudcancer förra sommaren och efter det är jag ännu mer rädd, men jag har alltid varit försiktig med barnen. 

• Maryam88

Jag köpte de till min son igår tillsammans med en plask pool att ha i trädgården :) han fyller 1 nästa vecka. Tycker de är smart :) bättre än solkräm.

• Martina 579
    Martina 579 skrev 2012-05-27 14:58:30 följande:
    Mina barn har två uppsättningar badkläder var med upf 50, och varsin långärmad lektröja med upf 50 (houdini liquid skin). Jag är rädd för solen och vill egentligen inte använda solskyddskrämer till barnen. Jag litar inte heller på att solkrämerna verkligen skyddar mot cancer, och inte bara mot rodnaden. Ändå tar jag lite solkräm på händer och näsa så här i början. Jag låter dem vara nakna i solen i 10 minuter om dagen i början av sommaren och sedan ökar jag långsamt tiden. Jag vill att de ska bli bruna på sikt, så att de har ett naturligt skydd i slutet av sommaren. Gården på deras förskola har jättelika träd och nästan hela ytan är behagligt lummig och skuggig. Då kan de ha T-shirt och kortbyxor. Men om de ska ut på utflykt så har de soltröjorna på och långa tunna bomullsbyxor.

Jag köpte houdini lektröjor för att reklamen lovar att tröjan ska kännas sval och mjuk mot huden. Jag tycker att det verkar stämma. Badkläderna av andra märken (sunblock och pop) är mer obekväma.   

Jag hade en kompis som dog i hudcancer förra sommaren och efter det är jag ännu mer rädd, men jag har alltid varit försiktig med barnen. 

Barnen är 4 och 2.
Svar på tråden Har ni uv-kläder till era barn? Vilken ålder?