• Anonym (less)

Inflammerade talgkörtlar

Fick bölder i armhålorna i tonåren som fick skäras upp (vissa). Träffade till slut en bra hudläkare som gav mig en kur tetralysal och då förvann dessa. Han förklarade det som "finnar" fast på andra ställen än i ansiktet.. Fick tillbaka dem efter nått år och fick äta en kur igen och sen har det varit bra i många år tills för nått år sedan. FIck samma slags bölder på låren och ljumskarna och gick till läkaren. Fick tetralysal igen och det gick över.

I februari fick jag tillbaka det IGEN, mest på benen men även nån på armarna osv.. Fick tetralysal och har ätit det till nu när solen börjar titta fram eftersom man inte ska äta det på sommaren. Nu har en inflammerad talgkörtel börjat blossa upp på låret på exakt samma ställe som jag haft tidigare.

Det är ingen fara än men vet inte vad jag ska göra. Har ingen lust att äta antibiotika hela tiden och skulle vilja veta om någon har erfarenhet av samma problem och hur ni har blivit hjälpta.  

• Svar på tråden Inflammerade talgkörtlar
  • Anonym (samma...)

Har haft problem med detta i ljumskarna och på insidan av låren, men främst ljumskarna, sen innan tonåren. Har haft någon som har blivit infekterad och därmed uppskuren och sen syddes det.

Men vad jag fick höra då var att tvätta med descutan eller hibiscrub (sånt som man använder innan operationer, köps på apotek) och sen använder jag alltid alsosprit och torkar ut dem med. Tar lite på tex en bomullsrondell och låter ligga en stund!

Har väl inte alltid använt hibiscrub utan har mest torkat ut dem...

Svar på tråden Inflammerade talgkörtlar