• majsan74

Hur får vi bort grannens bajsande katter från vår trädgård?

Vi har fått en ny granne med ganska så många katter. Katterna har valt vår trädgård som toalett så vi plockar kattbajs flera gånger per dag. Är det någon som har bra tips på hur vi får bort dem? Har hört talas om något man kan strö ut i rabatter, någon som vet vad det är?

• Svar på tråden Hur får vi bort grannens bajsande katter från vår trädgård?
  • SilverEmma

En välriktad vattenslang har funkat ganska bra här.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • majsan74

SilverEmma; vattenslang har vi provat men det tyckte de bara var mysigt och kom närmare. Knasiga katter!

• emmak

Kaffesump och apelsinskal, det gillar inte katter!

• iMHotEP

Elektronisk kattskrämma fungerar, hade en i två år och såg inte skymten av grannarnas katter. SXen gick den sönder och nu är min rabatt återigen toalett för grannskapets katter.

Hund fungerar också, min whippet jagar dem till tomtgränsen och står sen och blänger länge och väl eller tills man ger honom något annat att tänka på.

• Lotten 66

Såg en burk på blomsteraffären som man kan strö ut i rabatterna...tyvärr kommer jag inte ihåg vad den hette.

• Pimpinellan

Nu är måttet rågat-om jag ser kattuslingen kommer han få däng så det ryker om det! Tydligen är vår nysådda gräsmatta perfekt kattlåda anser han!! Skrikandes INTE kul fiska upp skitkorvar!!

• linelsa

Vitpeppar är väldigt effektivt. Bara å strö i rabatten å stör inte växterna.

Svar på tråden Hur får vi bort grannens bajsande katter från vår trädgård?